قم نيوز : رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران با اشاره برگزاری مراسم نکوداشت پنجاهمین سال تأسیس پردیس فارابی دانشگاه تهران گفت: استاندار و شهردار قم و رئیس دانشگاه تهران در این مراسم سخنرانی می‌کنند.
پنجاهمین سال تأسیس پردیس فارابی دانشگاه تهران برگزار می‌شود
پنجاهمین سال تأسیس پردیس فارابی دانشگاه تهران برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز علیرضا محمدرضایی ظهر امروز در نشست خبری نکوداشت پنجاهمین سال تأسیس پردیس فارابی دانشگاه تهران که در سالن جلسات این نهاد علمی برگزار شد، اظهار داشت: پردیس فارابی سال 49کار خود را آغاز کرد و سال 53 به این مجموعه منتقل شد.

رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران افزود: این دانشگاه سال 55 با نام جدید مجتمع آموزش عالی قم کار خود را ادامه داد و سپس از سال 83 با نام پردیس قم دانشگاه تهران به ادامه فعالیت می‌پردازد.

4200 دانشجو در پردیس فارابی دانشگاه تهران تحصیل می کنند

وی بیان کرد: در حال حاضر 4هزار و 200 دانشجو در پردیس فارابی دانشگاه تهران در 32رشته تحصیلی مشغول فراگیری علم هستند، 120 عضو هیئت‌علمی در این دانشگاه فعالیت می‌کنند.

محمدرضایی عنوان کرد: پردیس فارابی سه برنامه راهبردی دارد که یکی از آن‌ها بین‌المللی شدن است، در این زمینه جذب دانشجوی خارجی مدنظر است و تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه‌های بغداد و کوفه امضا کردیم و اکنون به‌صورت مستقیم با 57دانشگاه بین‌الملل ارتباط داریم.

رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران " کارآفرینی" را یکی از اهداف مهم این نهاد علمی دانست و گفت: چهار سال است جشنواره ایده تا بازار را برگزار می‌کنیم که همه ایده‌های دانشجویان را دریافت کرده و از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

پردیس فارابی "اخلاق‌مداری و حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی" را مدنظر قرار داده است

وی گفت: پردیس فارابی اخلاق‌مداری و حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی را مدنظر قرار داده و تقویت دروس عمومی و بهره‌مندی از ظرفیت عمومی و حرکت دانشجویان به سمت اخلاق‌مداری مورد تأکید است.

محمدرضایی بابیان اینکه تأسیس رشته تجارت بین‌الملل موردتوجه است چون یکی از نیازهای مهم جامعه است، تصریح کرد: بهره‌مندی از ظرفیت سی هزار دانشجوی فارغ‌التحصیل موردتوجه ما است تا در راستای توسعه استان بهره‌مند شویم.

رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران با بیان اینکه جذب دانشجوی قمی مورد تأکید این دانشگاه است، ادامه داد: سه‌چهارم دانشجویان دانشگاه پردیس فارابی قمی هستند و یک‌چهارم دانشجویان از شهرهای دیگر در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، 600دانشجو آقا و پانصد دانشجوی خانم در خوابگاه‌ها هستند.

وی با اشاره برگزاری مراسم نکوداشت پنجاهمین سال تأسیس پردیس فارابی دانشگاه تهران گفت: بهرام سرمست استاندار و سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم و رئیس دانشگاه تهران در این مراسم سخنرانی می‌کنند، همچنین دو نفر از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در این مراسم سخنرانی می‌کنند.

مرکز مشاوره‌ توسط پردیس فارابی دانشگاه تهران ایجاد می‌شود

محمدرضایی خاطرنشان کرد: مرکز مشاوره‌ توسط پردیس فارابی دانشگاه تهران ایجاد می‌شود که قرار است در حوزه روانشناسی و خانواده و تحصیل به مردم خدمت‌رسانی کند، در دیدار با رئیس صدا سیما قرار شد برنامه نبض دانشجو توسط این دانشگاه برگزار شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgn39y.ak9xn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما