چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب : 92703

16 هزار و33 بازرسی از اصناف قم صورت گرفته است

قم نيوز : رئیس مرکز بهداشت استان قم در ادامه گزارشی از بازرسی‌های صورت گرفته از سوی این مرکز در استان ارائه و گفت: از ۲۰ آبان ماه تاکنون ۱۶ هزار و ۳۳ بازرسی از اصناف، مراکز وادارات قم انجام‌شده است.
۱۶ هزار و۳۳ بازرسی از اصناف قم صورت گرفته است
۱۶ هزار و۳۳ بازرسی از اصناف قم صورت گرفته است
به گزارش قم نیوز سیامک محبی ظهر امروز در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: هرچند روند بستری و مرگ‌ومیرها در قم روند نزولی به خود گرفته است اما هم چنان قم در وضعیت قرمز قرار دارد، در تلاش هستیم تا پیش از آغاز فصل سرما وضعیت شیوع بیماری در استان را باثبات‌تر کنیم.

کنترل و مدیریت خوب بیماری در قم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: اقدام‌های انجام‌شده در ستاد استانی مقابله با کرونا موجب شده که این استان برخلاف استان‌های دیگر که با شیوع افسارگسیخته کرونا مواجه هستند، این روند در قم کنترل شود، استفاده از ماسک در بین مردم 76 درصد و در بین شاغلان و اصناف 72 درصد و همچنین واحدهای صنفی 83 درصد گزارش‌شده است، کارکنان دولت وادارات تا 84 درصد و ماسک زدن در وسایل نقلیه عمومی هم 72 درصد است.

محبی با اشاره به نامناسب بودن وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی آموزشگاه‌های رانندگی عنوان کرد: شکایت‌های زیادی از آموزشگاه‌های راهنمایی و رانندگی داشته‌ایم که نیاز است نسبت به وضعیت رعایت مسائل بهداشتی در این آموزشگاه‌ها به‌صورت جدی‌تر نظارت شود.

افزایش 40 درصدی تست‌های مثبت در قم

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به وضعیت تست‌های صورت گرفته طی هفته‌های گذشته تصریح کرد: تست‌های کرونا نسبت به هفته گذشته 40 درصد افزایش‌یافته ویک هزار و 154 مورد کرونا مثبت در یک هفته گذشته در این استان ثبت‌شده است.

وی بیان کرد: باوجوداینکه تعداد پذیرش اورژانس، تعداد بستری و موارد فوتی در قم طی یک هفته گذشته روند کاهشی داشته است ولی هم چنان قم در محدوده قرمز شیوع کرونا قرار دارد.

16 هزار و33 بازرسی از اصناف قم صورت گرفته است

رئیس مرکز بهداشت استان قم در ادامه گزارشی از بازرسی‌های صورت گرفته از سوی این مرکز در استان ارائه و گفت: از 20 آبان ماه تاکنون 16 هزار و 33 بازرسی از اصناف، مراکز وادارات قم انجام‌شده است، با اجرای این نظارت‌ها، 6 هزار و 55 مرکز و اماکن تعطیل و غیرفعال شد، باید از ظرفیت بسیج در بازدیدهای عمومی برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی استفاده کرد .

محبی افزود: در روزهای اخیر تجمع افراد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز صنفی در روزهای اخیر به زنگ هشدار و چالشی برای استان تبدیل‌شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcae0no.49nuw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما