يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۷
کد مطلب : 66438

گشت کنترل مصرف برق در قم تشکیل شود

قم نيوز : با وجود اینکه مصرف برق در قم بسیار بالا رفته است اما خبری از تشکیل گشت‌های کنترل مصرف برق و جریمه و قطع انشعاب مشترکین پر مصرف نیست.
گشت کنترل مصرف برق در قم تشکیل شود
به گزارش قم نیوز این روزها در قم از آسمان آتش می‌بارد و از زمین گرما بیرون می‌زند و مردم در کوران این گرمای شدید با قطعی برق هم مواجه هستند. قطعی‌ای که در بسیاری از موارد زمان و مکان آن مشخص نیست و در برخی از اوقات دو بار در شبانه روز قسمت یک منطقه می‌شود.

فارغ از علت کمبود برق اما راه مقابله با این بحران بی‌برقی چیست؟ یکی از راه های سریع و زود بازده برای جبران کمبود برق، صرفه جویی است. صرفه جویی به معنای خاموش کردن همه وسایل نیست بلکه به معنای استفاده درست و بجا از برق و کاستن از مصارف غیر ضروری است. مصارف غیر ضروری متعددی در ادارات و سازمان ها و نهادهای مختلف وجود دارند که برخی از آنها به شرح زیر است:

لامپ های روشنایی در هنگام روز،
کولرهای گازی و آبی اتاق های خالی،
بالا بردن درجه سیستم های برودتی تا ۲۳ درجه،
خاموش کردن تجهیزات غیر ضروری در زمان اوج مصرف برق،
خاموش کردن تابلوهای ادارات و بانک ها در شب تا ساعت ۲۳ که اوج مصرف برق است
کاستن از روشنایی خیابان های خلوت و اتوبان ها با روشن کردن یکی در میان نورافکن ها
خاموش کردن تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر تا ساعت ۲۳ شب

همچنین با توجه به اینکه ادارات و سازمان ها موظف به تامین انرژی خود از منابعی غیر از شبکه برق شهری تا ۲۰ درصد میزان مصرف می باشند، عمل نکردن ادارات به این دستورالعمل نیز خود نوعی عدم صرفه جویی است.

نوع دیگری از مصرف بی رویه به ویژه در ساعات اولیه شب، لامپ های پر مصرف، تابلوهای پر مصرف نئون و اسامی مغازه ها است که باید توسط اداره برق به ایشان تذکر جدی برای تعویض این وسایل پر مصرف با وسایل کم مصرف داده شود به شکلی که مصرف مغازه ها در حد استاندارد ثابتی درآید و در نوبت دوم با حکم قضایی و حضور ماموران انتظامی، وسایل پر مصرف در محل تخریب شوند. در این زمینه حضور مردم نیز مفید خواهد بود و از سوی دیگر اماکن می تواند این واحدهای صنفی پر مصرف را پلمپ کند و تا پایان بحران برق آن ها را باز نکند.

به نظر می رسد باید برای کنترل عمل کردن ادارات، سازمان ها، بانک ها، شعب موسسات مالی، تابلوهای تبلیغاتی و شهرداری ها و مناطق آنها و سایر مصرف کنندگان به این قوانین، گشت کنترل مصرف برق با مشارکت ماموران انتظامی و داوطلبان مردمی تشکیل شود و براساس یک ایین نامه در محل مشترکان پر مصرف حاضر شده و در صورت عدم تمکین توسط ماموران انتظامی مجبور به کاهش مصرف شده و برگ جریمه برق نیز برای ایشان صادر شود.

لازم به ذکر است که براساس پیش بینی های انجام شده سال آینده نیز با بحران بی برقی روبرو خواهیم بود و از هم اکنون برای صرفه جویی بیشتر باید عمل کنیم.

انتهای پیام / 105


 
https://qomnews.ir/vdcg7t93.ak93w4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما