دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : 66464
منبع : خبرگزاری فارس

ركوردشكني شناگر قمي در زيرآبي

قم نيوز : شناگر و غواص با سابقه استان قم نخستين‌بار در ورزش‌هاي آبي كشور موفق به ثبت ركورد رشته شنا زيرآبي با فين (Apnea DYN) شد.
ركوردشكني شناگر قمي در زيرآبي
ركوردشكني شناگر قمي در زيرآبي
به گزارش قم نیوز اصغر زند 36 ساله که هم اکنون رئیس کمیته غواصی هیات نجات غریق و غواصی استان قم و مدرس ارشد فدراسیون نجات غریق و غواصی محسوب می‌شود، دارای مدرک مدرسی غواصی آزاد (فیری دایو) کشور نیز هست و برای نخستین‌بار رکورد شنا زیرآبی ایران را به نام خود ثبت کرد.

وی که دارای مدرک مدرسی بین المللی درجه یک نجات غریق است و ۱۸ سال سابقه فعالیت به عنوان ناجی غریق و مربی شنا در استان قم و کشور را دارد، در سال 1393 با ثبت عمق دید و دمای دریاچه سبلان در استان اردبیل خود را به عنوان رکورددار غواصی ارتفاع کشور مطرح کرد.

زند که دارای عنوان قهرمانی مسابقات چندگانه استان قم و در رشته های رزمی نیز در سطح کشور عنوان کسب کرده، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: بعد از ماه‌ها تمرین و پشتکار و برنامه‌های شبانه‌روزی با مربیگری استاد رضا بهره‌مند از امریکا، به این رکورد ورزشی برای نخستین‌بار در ایران دست یافتم.

اصغر زند خاطرنشان کرد: این رکورد با حمایت هیات نجات غریق و غواصی استان قم به ریاست اصغر اسماعیلی رقم خورد و با تایید فدراسیون نجات غریق و غواصی، کمیته غواصی کل کشور، هیات قم و اداره کل ورزش و جوانان استان قم ثبت ملی نیز شده است.

حکم ثبت رکورد ملی شنا زیرآبی با فین در حالی به نام اصغر زند مورد تایید مراجع ذیربط قرار گرفته است که وی در دریاچه جوان قم مسافت 105 متری را در مدت زمان 1 دقیقه و 43 ثانیه طی کرده تا نخستین رکورددار این رشته در ایران لقب بگیرد.

انتهای پیام / 139
https://qomnews.ir/vdcfjjdv.w6dvvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما