شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 43743
منبع : عقیق

اربعین رزمایش لشکریان حضرت ولی‌عصر(عج) در مقابل دشمنان است

قم نيوز : قم نیوز: خدای متعال خواسته عاشورا گره‌گشای بشریت باشد. قرار عالم بر این است که عاشورا گره بشریت را بگشاید و خواهد گشود. الان این وضعیتی که عالم پیش می‌رود معلوم است که رمز گشایش در عالم در عاشوراست.
اربعین رزمایش لشکریان حضرت ولی‌عصر(عج) در مقابل دشمنان است
به گزارش قم نیوز، در مسیر راهپیمایی نجف به کربلا: روزهایی که راهپیمایان حسینی خودشان را برای پابوسی حضرت اباعبدالله‌(ع) به کربلای معلی می‌رسانند تولیت‌ آستان قدس رضوی نیز همراه مردم در موکب الامام رضا(ع)، (عمود 285) حاضر شد.

 آیت الله رئیسی در سخنان کوتاهی پس از نماز گفت: راهپیمایی اربعین در کره خاکی قطعا بی نظیر است؛ چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی این راهپیمایی در جهان نمونه ای ندارند.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی،تأکید کرد: در راهپیمایی اربعین جمعیتی بیش از 20 میلیون نفر شرکت می کنند؛ راهپیمایان حاضر در اربعین اندیشه حسینی و انگیزه الهی دارند؛ اندیشه اربعینی در مقابل اندیشه استکباری، تکفیری و انحرافی است و امروز ما شاهد تقابل این 2 اندیشه هستیم. حامیان اندیشه حسینی،دین را تنها راه اصلاح اجتماعی می دانند و معتقدند ندای امام حسین(ع) در سال 61 باقی نمانده است و همچنان این ندا، حق و باطل را از یکدیگر متمایز می‌کند و مدافعان حقیقت را به مبارزه با استکبار و جریان تکفیری دعوت می کند و ما امروز نشانه‌های قطعی از این مبارزه را می‌بینیم. وی در ادامه سخنان خود راهپمایی اربعین را مختص به شیعیان ندانست و افزود:  عموم و قالب برادران اهل‌سنت ما از عاشقان اهل بیت و امام حسین(ع) هستند و حتی در راهپیمایی اربعین حضوری باشکوه دارند؛ منتها انگلیسی‌ها برای تفرقه در اسلام، جریان دست ساز وهابیت را طراحی و تقویت کردند و از شیعیان نیز، جریان دست‌ساز بهاییت را طراحی کردند اما شیعه و سنی با اتحاد خود این دو جریان دست ساز را کنار زده و در دفاع از اسلام متحد شدند.

 گفت و گوی عقیق با تولیت آستان قدس رضوی در موکب امام رضا(ع) را بخوانید:

*نظرتان درباره شکوه مراسم پیاده‌روی امسال تا اینجای مسیر که شما آمده‌اید، چیست؟
ترویست‌ها نمی‌خواستند راهپیمایی اربعین باشکوه برگزار شود؛ آن‌ها عملیات تروریستی در سامرا انجام دادند تا مسلمانان را بترسانند اما راهپیمایی اربعین امسال به مراتب باشکوه‌تر از سال‌های گذشته انجام شده؛ مهمترین پیام این راهپیمایی آن بود که مسلمانان در مقابل گروه دست‌ساز انگلیسی منسجم بوده و در دفاع از اسلام صحنه را ترک نخواهند کرد. از طرف دیگر رسانه‌های غربی و رسانه وابسته به رژیم‌های برخی کشورهای منطقه تا کنون هیچ اشاره‌ای به بزرگترین تجمع بشری در عراق نکردند اما مردم دنیا به خوبی می‌دانند که پیام مردمی که در راهپیمایی اربعین شرکت کردند، استکبار‌ستیزی و مقاومت در مقابل دشمنان اسلام است.

*به نظر شما چرا این حرکت عظیم به عنوان رزمایش و مانور معرفی شده است؟
زیرا این قدرت‌نمایی لشکر حضرت ولی عصر(عج) است؛ حقیقتاً حرکت عادی نیست. در واقع جریان اربعین رزمایش لشکریان حضرت در مقابل لشکریان دشمن است. پیام این رزمایش هم استحکام نظام است و هم استحکام جریان مقاومت در بلاد اسلامی. مقام عظمای ولایت در فرمایشات‌شان در جمع مردم اصفهان فرمودند اربعین مسئله عادی نیست؛ اربعین رمز بقای دین و کشور است. اصلاً خود اربعین پرچمی است که حضرت زین العابدین(ع) بلند کردند، برای این که عاشورا بماند و عاشورا رمز بقای دین و شریعت است.

*اگر ممکن است درباره همین عبارت «عاشورا رمز بقای دین و شریعت است» کمی توضیح دهید.
اگر عاشورا نبود خبری از دین نبود و اگر اربعین نبود خبری از عاشورا نبود؛ این‌ها به هم اتصال دارد. امروز این حرکت نماد بقای دین‌مداری در جامعه بشری و نماد دلدادگی به اهل‌بیت عصمت و طهارت، نماد استکبارستیزی، نماد پایدار نبودن ظلم و نماد بیداری در جامعه بشری است. این مسئله عادی نیست؛ خداوند متعال این‌گونه دل‌ها را متوجه خودش کرده است.

*حاج‌آقا؛ خیلی‌ها دلشان می‌خواست بیایند ولی نتوانستند. سخنی با جاماندگان هم داشته باشید؟
آن ها هم انشاالله در سفرهای بعد قسمت‌شان شود. وقتی قرعه انداختند به نام عده‌ای افتاد و برخی جاماندند؛ جاماندگان حسرت خوردند و این توفیقی است برای کسانی که توانستند خدمتگزار باشند چون این خدمتگزاری زمینه تعالی برای خود انسان است و زمینه بودن در این لشکر و خیمه؛ خیمه‌ای که در واقع به یمن وجود مقدس حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) برپاست. به همین دلیل است که خدمتگزاران برای خدمت به زوار سر از پا نمی‌شناسند. وقتی نام امام حسین(ع) به میان می‌آید با تمام وجود در میدان هستند و همه هستی‌شان را می‌گذارند و تا این جریان همچنان پردرخشش بماند. قطعاً دل‌های بسیاری با این کسانی است که آمده‌اند؛ در این راه خیلی گره‌گشایی می‌شود همچنانی که سرباز کوچک کربلا حضرت علی اصغر(ع) گره‌گشایی‌های عظیمی می‌کند. خدای متعال خواسته عاشورا گره‌گشای بشریت باشد. قرار عالم بر این است که عاشورا گره بشریت را بگشاید و خواهد گشود. الان این وضعیتی که عالم پیش می‌رود معلوم است که رمز گشایش در عالم در عاشوراست. خداوند این گونه قرار داده که عاشورا گره‌گشای عالم و بشریت باشد و تمدن و مدنیت آینده بشریت به نام عاشورا رقم بخورد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcae0ny.49ney15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما