شنبه ۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 50006
منبع : خبرگزاری فارس
عضو شوراي اسلامي شهر قم مطرح کرد

توسعه نامتوازن شهري عامل بروز آسيب‌هاي اجتماعی

قم نيوز : قم نیوز: عضو شوراي اسلامي شهر قم گفت: توسعه نامتوازن شهري آسيب‌هايي به همراه دارد و اعتياد، مشكلات اقتصادي، مباحث فسادي و.... از جمله اين آسيب‌ها است.
توسعه نامتوازن شهري عامل بروز آسيب‌هاي اجتماعی
به گزارش قم نیوز، مصطفی ملایی امروز، با اشاره به مشکلاتی که توسعه نامتوازن شهری به دنبال دارد اظهار کرد: در زمینه توسعه نامتوازن شهری سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرها ایجاد می‌شود و جمعیت شهرها بر اثر مهاجرت و پدیده‌های دیگر به صورت نامتوازن توسعه پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه نامتوازن شهری سبب می‌شود مشکلات اجتماعی، فرهنگی، هویتی، اقتصادی، عمرانی و امنیتی ایجاد شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه توسعه نامتوازن شهری آسیب‌هایی به همراه دارد گفت: بحث اعتیاد، طلاق، مباحث فسادی و.... از جمله این آسیب‌ها است. زمانی که مهاجرت و دیگر موارد بدون الگو باشد این امر سبب می‌شود اهالی و ساکنان احساس هویت و تعلق نداشته باشند.

وی عنوان کرد: آسیب‌های اقتصادی، گرسنگی، دزدی و فقر از دیگر مشکلات توسعه نامتوازن شهری است قشر ضعیف در این مناطق ساکن می‌شوند و کیفیت پایین زندگی در آن مناطق و مشکل سیستم‌های آب و فاضلاب در این بخش‌ها وجود دارد.

ملایی یادآور شد: با توسعه نامتوازن شهری و کم شدن مشارکت، سرمایه اجتماعی کاهش پیدا می‌کند برای مدیریت این سکونتگاه‌های غیررسمی باید به فرهنگ‌‌‌سازی از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما پرداخت.

وی با اشاره به راهبردهای موجود در این زمینه گفت: باید نیاز و ضرورت در این بخش احساس شود همه می‌خواهند مشکل حاشینه‌نشینی برطرف شود ولی مدیریت یکپارچه وجود ندارد در حالی که باید در این بخش مدیریت یکپارچه شهری تعریف شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: وجود سند برنامه برای شهر مهم‌ترین راهبرد است این سند یعنی الگوی توسعه شهری به صورت متوازن بر اساس رفاه، فضای سبز و امکانات دیگر است و در داخل سند وجود دارد که به صورت متعادل باید شهر توسعه پیدا کند.

 وی عنوان کرد: راهبردی دیگر توسعه و تقویت فضای گردشگری است بنابراین امکانات رفاهی و گردشگری شهرها باید به این سمت و سو توسعه پیدا کنند و آخرین راهبرد توسعه سرمایه‌گذاری است که بر اساس این بخش می‌توان توسعه نامتوازن شهری را مدیریت کرد.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcaiwnm.49nww15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما