قم نيوز : قم نیوز: مردم قم و طلاب غیرایرانی بعد از اقامه نماز جمعه در حمایت از شیعیان مظلوم بحرین راهپیمایی کردند.
راهپیمایی مردم قم و طلاب غیرایرانی در حمایت از شیعیان بحرین
به گزارش قم نیوز، در پی ادامه یافتن جنایات آل خلیفه علیه شیعیان مظلوم بحرین و همچنین انحلال شورای علمای این کشور، مردم قم ظهر امروز با برگزاری راهپیمایی حمایت خود را از شیعیان بحرین اعلام و نسبت به انحلال شورای علمای این کشور اعتراض کردند.

در این راهپیمایی که همزمان با سومین سالگرد اشغال کشور بحرین به دست نظامیان آل سعود برگزار شد نمازگزاران جمعه قم و همچنین طلاب و فضلای غیرایرانی مسیر حرم حضرت معصومه(س) تا میدان شهدا این شهر را طی کرده و با سردادن شعارها و حمل پلاکاردهایی جنایات آل خلیفه را محکوم کردند.

در پایان این راهپیمایی بیانیه‌ای به شرح زیر قرائت شد: بیش از سه سال است که مردم مظلوم بحرین، همگام با دیگر ملل بیدار شده منطقه، ندای آزادی سر داده و خواستار حداقل حقوق شهروندی خود شده‌اند اما رژیم حاکم بر این کشور، نه تنها به ندای مسالمت جوی مردم این کشور پاسخ مثبت نداده و نمی‌دهد بلکه با خشونت هر چه تمام تر آنان را سرکوب می‌کند. در این بیانیه افزوده شده است: نتیجه ۱۱۲۳ روز مقاومت مردم مظلوم بحرین، شهادت ده‌ها زن و مرد و کودک، زندانی شدن صدها نفر از رهبران و مردم عادی، شکنجه شدن و هتک حرمت زنان و مردان، اخراج شیعیان از محل کار تخریب مساجد و اماکن مقدس، سلب تابعیت شهروندان و تحمل انواع مشکلات و مصائب بوده است.

در این بیانیه همچنین ضمن محکوم کردن انحلال شورای علمای بحرین آمده است: این شورا به حل و فصل امور مذهبی بحرین می‌پردازد و در رأس آن آیت الله شیخ عیسی قاسم است که خورشیدی درخشان در آسمان بحرین است و ما اقدام جنون آمیز رژیم آل خلیفه را در تعطیلی این شورا محکوم می‌کنیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcao0nu.49nwe15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما