دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 46525
منبع : خبرگزاری فارس
در دیدار اعضای ستاد تسهیلات زائرین استان قم با آیت‌الله سعیدی مطرح شد

ضرورت برنامه‌ریزی برای ارتقاء خدمت رسانی به زائرین در شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: اعضای ستاد تسهیلات زائرین استان قم در دیدار با تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بر ضرورت برنامه ریزی برای ارتقای خدمت رسانی به زائرین در شهر قم تاکید کردند.
ضرورت برنامه‌ریزی برای ارتقاء خدمت رسانی به زائرین در شهر قم
به گزارش قم نیوز، اعضای ستاد تسهیلات زائرین استان پیش از ظهر امروز با آیت‌الله سعیدی امام جمعه شهر قم در سالن محراب حرم حضرت معصومه(س) دیدار کردند.

عالی پور معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم در این دیدار با اشاره به فعالیت‌های ستاد تسهیلات زائرین استان اظهار کرد: این ستاد با حضور 70 دستگاه اجرایی تشکیل شده است و در ستاد تسهیلات زائرین 11 کمیته از جمله تنظیم بازار و تامین ارزاق، اجرایی و اسکان داریم و دو هفته پیش نخستین جلسه ستاد تسهیلات زائرین استان قم با حضور استاندار برگزار شد.

وی ادامه داد: در برخی از روزهای عید نوروز 100 هزار نفر مسافر در شهر قم اسکان پیدا می‌کنند، این در حالی است که ظرفیت واحدهای اقامتی 10 هزار تخت است و از ظرفیت مدارس برای اسکان زائرین استفاده می‌کنیم.

رضایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در ادامه این دیدار گفت: در سال گذشته حدود 800 هزار نفر در ایام نوروز طی 20 روز در شهر قم اسکان پیدا کردند، البته هشت میلیون نفر زائر در آن ایام به شهر قم آمدند.

وی افزود: ظرفیت تخت‌های واحدهای اقامتی استان قم 10 هزار نفر است و در حالت اضطرار می‌توانیم حداکثر 15 هزار تخت را در این واحدها داشته باشیم، به همین دلیل در ایام عید نوروز اماکن اقامتی استان قم به تنهایی ظرفیت اسکان کل زائرین را ندارد.

آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) هم در این دیدار با اشاره به جایگاه شهر قم اظهار کرد: این شهر حرم اهل بیت(ع) است و باید در خدمت زائرین باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در ایام نوروز برنامه‌های خاصی در اماکن ثابت شهر قم همچون حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران برنامه ریزی شده است، ولی باید جلوه حضرت زهرا(س) به صورت باشکوه در برنامه‌های ایام نوروز در شهر قم دیده شود. از این شهر به عنوان حرم اهل بیت(ع) انتظار برگزاری برنامه‌های مناسب فرهنگی در ایام نوروز می‌رود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcbssba.rhb05piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما