يکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 42837
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

احداث ايستگاه انتقال پسماند در جاده كوه سفيد

قم نيوز : قم نیوز: معاون شهردار قم با اشاره به طراحي ايستگاه انتقال پسماند در جاده كوه سفيد، خاطرنشان كرد: ايستگاه انتقال پسماند در اين محور به زودي اجرا مي‌شود تا پسماند در نقطه‌اي متمركز شده و نياز نباشد هر خودرويي تا كارخانه زباله برود.
احداث ايستگاه انتقال پسماند در جاده كوه سفيد
به گزارش قم نیوز،  سيدامير سامع با اشاره به ضرورت ساماندهي و بهسازي سايت دفع زباله البرز، اظهار كرد: سايت البرز در محدوده شهر قم واقع شده و امور مرتبط با دفع زباله در اين مركز انجام مي‌شود كه نياز بود با توجه به كمبودها عمليات بهسازي و ساماندهي در آن انجام شود.

معاون خدمات شهري و امور اجتماعي شهرداري قم به ايجاد لندفيلي مناسب در سايت البرز اشاره كرده و خاطرنشان كرد: با اين كار ضمن ساماندهي مديريت پسماندهاي ورودي به اين سايت، از دفن زباله در سطح نيز جلوگيري خواهد شد.

سامع با اشاره به طراحي ايستگاه انتقال پسماند در جاده كوه سفيد، خاطرنشان كرد: ايستگاه انتقال پسماند در اين محور به زودي اجرا مي‌شود تا پسماند در نقطه‌اي متمركز شده و نياز نباشد هر خودرويي تا كارخانه زباله برود.

وي با تاكيد بر اينكه ايجاد ايستگاه انتقال پسماند مزاياي فراواني دارد، گفت: حضور خودروهاي جمع‌آوري زباله در كارخانه هم اقتصادي نيست و هم از نظر زيست محيطي وضعيت نامناسبي ايجاد مي‌كند كه با ايجاد اين ايستگاه اين مشكلات برطرف خواهد شد.

معاون شهردار قم با بيان اينكه محل دريافتي براي زباله در سايت البرز طراحي شده است، افزود: محلي هم براي پردازش آن‌ها احداث و جاده‌هاي محوطه تكميل و شرايط مناسبي در راستاي ساماندهي و نظم و انضباط پسماندها در سايت البرز فراهم شده است.

سامع با تاكيد بر ضرورت جلوگيري از دفن زباله‌ها، تصريح كرد: سعي داريم به هر نحوي شده مشكلات شيرآبه پسماندهاي آلي را را به حداقل برسانيم و توليد كود كمپوست داشته باشيم تا زماني كه طرح كارخانه زباله سوز به بهره برداري برسد.

وي با اشاره به طرح ايجاد كارخانه‌هاي هاضم و زباله سوز در مجموعه سايت دفع زباله البرز، خاطرنشان كرد: اين طرح در مراحل جذب سرمايه گذار است و تا اين طرح به نتيجه برسد سعي داريم از راه‌هاي ديگر مشكل دفن زباله شهري را برطرف و از آسيب به محيط زيست جلوگيري كنيم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcd5j0o.yt0xs6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما