دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 40442
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

بهره برداري از كمپ اقامت زائر فدك قم تا پايان تابستان امسال

قم نيوز : قم نیوز: شهردار منطقه ۳ قم از بهره برداري كمپ اقامت زائر فدك تا پايان ۶ ماهه نخست سال جاري خبر داد.
بهره برداري از كمپ اقامت زائر فدك قم تا پايان تابستان امسال
به گزاذش قم نیوز، رضا پوريافر اظهار داشت: با توجه به زائرپذير بودن قم و استقرار پراكنده زائران و مسافران در ايام مختلف سال در اين شهر، احداث كمپ فدك به عنوان يك مكان اقامتي ضروري در دستور كار حوزه امور زيربنايي و عمران شهرداري قم قرار گرفت.

به گفته وي، عمليات اجرايي اين طرح از نيمه فروردين ماه امسال در زميني به مساحت ۱۶ هكتار در ورودي شهر قم از سمت آزادراه قم - تهران و تقاطع ۷۲ تن آغاز شده است.

پوريافر، عمليات ساخت ۵۰۰ سكوي نشيمن، ۳ باب نمازخانه، ۱۲ هزار متر مربع پياده روسازي، ۲ هزار متر مربع فضاي بازي كودكان، نصب سطل زباله و نيمكت، ۱۶ چشمه سرويس بهداشتي و ۵ ظرفشويي و آبخوري را از جمله بخش‌هاي مختلف اين طرح ذكر كرد و گفت: براي دسترسي بهتر زائران به اين كمپ اصلاح هندسي ورودي ها و ساماندهي اطراف و محيط پيراموني تقاطع ۷۲ تن در دست انجام است.

شهردار منطقه ۳ اعتبار اين طرح را بالغ بر ۳۳ ميليارد ريال ذكر كرد و افزود: ۲۰ ميليارد ريال آن از محل اعتبارات سفر سال ۸۹ رهبر معظم انقلاب به استان قم و بقيه نيز از سرمايه ها و منابع اعتباري شهرداري تامين شده است.

پوريافر ايجاد اين كمپينگ اقامتي را براي امنيت هرچه بيشتر زائران و امكان خدمات دهي مطلوب تر شهرداري مفيد و موثر عنوان كرد و افزود: كمپ فدك باعث تجمع زائران در يك قسمت از شهر و در نتيجه مانع پراكندگي ها و بي نظمي ها در مناسبت هاي مختلف سال از جمله نيمه شعبان و ايام نوروز خواهد شد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تكميل سهميه عمليات بهسازي و روكش آسفالت منطقه ۳ در ميان مناطق ۸ گانه شهرداري قم، افزود: با انجام بيش از يكصد هزار متر مربع روكش آسفالت در حد فاصل ماه هاي اسفند ۹۴ و فروردين امسال با اعتباري در حدود ۱۵ ميليارد ريال تقريبا تمامي معابر و شوارع اين منطقه كه آسفالت آنها طبق نظر كارشناسي داراي فرسودگي و استهلاك بود، در اجراي طرح ياد شده قرار گرفتند.

شهردار منطقه سه اذعان داشت: شهرداري قبل از اجراي اين طرح با ارسال نامه اي به شركت هاي تاسيساتي و حفار هماهنگي هاي لازم را براي برخي اقدام هاي لازم از جمله حفاري جهت اصلاح شبكه توزيع به عمل آورده است.

 انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdxo0o.yt0zo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما