پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : 17150
دبیر همایش اساتید تفسیر قرآن خبر داد

تشکیل اتاق فکر اساتید تفسیر قرآن

قم نيوز : قم نیوز: دبیر همایش اساتید تفسیر قرآن با بیان اینکه اتاق فکری برای تفسیر ترتیبی، موضوعی و علوم قرآن تشکیل شده است گفت: از همه اساتید در این اتاق فکر بر اساس اعلام آمادگی آنها استفاده خواهد شد.
تشکیل اتاق فکر اساتید تفسیر قرآن
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام حسن معلمی چهارشنبه شب در مراسم بزرگداشت علامه طباطبایی و نهمین همایش اساتید تفسیر قرآن سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد با اشاره به راه‌اندازی مدرسه عالی تفسیر با هدف گسترش دروس تفسیری در سال 88 اظهار کرد: سرانجام مجمع عالی تفسیر بر اساس الگویی که از مجمع عالی حکمت اسلامی گرفته شده بود شکل گرفت.
 
وی افزود: در این مجمع اساتید سطوح عالی به منظور سازمان‌دهی و جهت‌دهی همه اساتید به سمت تفسیر قرآن فعالیت می‌‌کنند.
 
دبیر همایش اساتید تفسیر قرآن با بیان اینکه تربیت اساتید تفسیری و علوم مرتبط از دیگر وظایف این مجمع است عنوان داشت: پژوهش در عرصه‌های بر زمین مانده در حوزه علوم تفسیری از دیگر اهداف مجمع عالی تفسیر محسوب می‌شود.
 
وی ادامه داد: این مجمع درصدد است تمام سطوح عالی را زیر پوشش قرار دهد به همین دلیل اساسنامه خود را به محضر مراجع تقلید ارائه کرد؛ طی هشت همایش گذشته در این زمینه نکاتی را از مراجع تقلید دریافت کرده‌ایم.
 
معلمی با اشاره به حضور مراجع عظام تقلید در همایش‌های گذشته اساتید تفسیر قرآن خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین‌بار درس‌نامه تفسیر هم تنظیم شده و از این پس هر ساله ارائه خواهد شد؛ 233 استاد کار تدریس را شروع کردند که هر ساله بر تعداد آنها افزوده می‌شود.
 
دبیر همایش اساتید تفسیر قرآن با بیان اینکه اتاق فکری برای تفسیر ترتیبی، موضوعی و علوم قرآن هم تشکیل شده است عنوان داشت: از همه اساتید در این اتاق فکر بر اساس اعلام آمادگی آنها استفاده خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: تاکنون برای 180 نفر از اساتید پرونده تشکیل شده و این افراد باید آمادگی خود را برای شروع کار اعلام کنند.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcdzf0f.yt05k6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما