يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب : 9879

حجت السلام پور سید آقایی: نگاه به قم باید راهبردی باشد

قم نيوز : قم نیوز: مدیر موسسه آینده روشن بر لزوم توجه راهبردی به استان قم تأکید کرد.
حجت السلام پور سید آقایی: نگاه به قم باید راهبردی باشد
 به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام مسعود پورسید آقایی صبح یکشنبه در دیدار فرمانده نیروی انتظامی کشور از موسسه آینده روشن، اظهار داشت: جلد ۵۷ کتاب بحارالانوار بخشی در رابطه با شهرهایی که ممدوح هستند دارد و در همین بخش روایت‌های فراوانی مربوط به قم نقل شده است، همچنین امام صادق(ع) این شهر را حرم اهل بیت(ع) نامیدند.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) فرمودند که مردم قم پیرامون حضرت حجت(عج) اجتماع و همراه ایشان قیام می‌کنند و برای امامشان ایستادگی خواهند کرد.

اگر قم نبود دین حق ضایع می‌شد

مدیر موسسه آینده روشن افزود: روایت‌های دیگری نیز مبنی بر اینکه اگر قم نبود دین ضایع می‌شد وجود دارد و اینها همه نشان دهنده جایگاه مهم این شهر مقدس در کشور و جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه نگاه به قم باید استراتژیک باشد، گفت: در قم تعداد زیادی از فضلا حضور دارند و ما نیز بارها تذکر داده‌ایم که باید از ظرفیت علم و دانش بالای این عزیزان نهایت بهره را برد.

لزوم تعاملات بیشتر علما وفضلای قم و تهران

پورسید آقایی در این زمینه تاکید کرد: در واقع لازم است تا برنامه های عملیاتی به منظور بهره بردن شهرهایی مانند تهران از این فضلا و عالمان صورت گیرد، چرا که برای توسعه معنوی تهران، بهره گیری از محضر علمای دین لازم است.

وی اظهار داشت: قم شهر مهاجر پذیری است و برای مهاجرت ها نیز باید برنامه‌هایی در نظر گرفته شود، چرا که امنیت این شهرهای امروزی مانند گذشته نبوده و تا به نوعی می توان گفت پایدار نیست.

مدیر موسسه آینده روشن تصریح کرد: در روایات نقل شده است که افرادی پس از بعثت پیامبر(ص) تلاش کردند که در مدینه فساد ایجاد کنند و در واقع آن را نوعی سیاه نمایی در کارنامه پیامبر(ص) قرار دهند، در قم نیز رژیم‌های گذشته تلاش داشتند قم را به نوعی در عقب ماندگی نگه دارند.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌های خاصی توسط برخی نهادهای مختلف به منظور توسعه این شهر پیش بینی شد، گفت: این شهر بنا دارد تا پایگاه تمام عالم شود، اینجا حرم اهل بیت(ع) و شهر فضلا است و باید به این مکان نگاهی راهبردی داشت.

پورسید آقایی اضافه کرد: بعضی مفاسد و ناامنی هایی در سطح شهر وجود دارد و برنامه ریزی برای برطرف کردن این موارد موضوع بسیار مهمی است که باید مورد توجه فوری قرار گیرد.

وی افزود: همچنین لازم است تا تعاملات بین فضلای قم و تهران در هردو شهر با برگزاری جلساتی ادامه پیدا کند تا بتوان فضای هردو شهر به خصوص تهران را به لحاظ آشنایی با دین بیشتر پربارتر کرد.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdce.f8objh8vo9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما