جمعه ۱۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۳
کد مطلب : 31219
مدیر عامل شاتل در قم:

ظرفیت شبکه انتقال اطلاعات به 200 گیگابیت بر ثانیه رسیده است / حمایت شاتل از تولیدکنندگان محتوای داخلی

سرویس اینترنت شاتل با 12 مگابیت سرعت در قم ارائه می‌شود
قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شرکت شاتل گفت: ظرفیت شبکه انتقال اطلاعات در کشور به 200 گیگابیت در ثانیه رسیده است که 80 گیگابیت آن شامل محتوای داخلی است و سهم محتوای داخلی در حال افزایش است.
ظرفیت شبکه انتقال اطلاعات به 200 گیگابیت بر ثانیه رسیده است / حمایت شاتل از تولیدکنندگان محتوای داخلی
به گزارش قم نیوز، احمد نخجوانی که در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه قم سخن می‌گفت، با ارائه تصویری کلی از شاتل در قم، اظهار داشت: شاتل در کشور 750 هزار پورت و در قم 35 هزار پورت را واگذار کرده است و رتبه نخست را در بین شرکت های خصوصی کسب کرده است.

مدیرعامل شرکت شاتل افزود: شاتل برای 5 سال متوالی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان اپراتور برتر برگزیده شده است و این مدیون زحمات کارکنان و رضایت کاربران از این مجموعه است.

وی با اشاره به مشکلات گذشته شرکت شاتل در قم تصریح کرد: شاتل در قم 2 سال سخت را پشت سر گذاشته است و با مساعدت آقای دهناد، مدیرعامل وقت شرکت مخابرات استان قم و جناب آقای سعدی، این مشکلات تا حد زیادی برطرف شده است و هم اکنون برای مصرف دو ماه دیگر، امکانات مخابراتی در اختیار ما هست.

مدیرعامل شاتل با اشاره به راه اندازی سرویس های جدید در مجموعه شاتل خاطرنشان کرد: سرویس پوینت تو پوینت در قم در ماه های گذشته ارائه شده است و محصول دیگر شاتل در ماه های اخیر، شاتل موبایل سکیوریتی است که نیازهای کاربران را در حوزه امنیت برطرف می کند.

نخجوانی خاطرنشان کرد: در کشور 11 شرکت PAP و بیش از 700 ISP وجود دارد و کشور براساس سیاست های وزارت ارتباطات به سمت ادغام این آمار زیاد حرکت می‌کند از این رو پروانه جدیدی به نام FCP  مطرح شده است که هزینه حق امتیاز آن 20 میلیارد تومان عنوان شده است.

وی افزود: حق امتیاز FCP در صورت ادغام شرکت های ISP و ISDP  تخفیف پیدا می کند و البته این تخفیف پس از ادغام یا خرید 30 شرکت معنا پیدا می‌کند. البته در کمال تعجب نزدیک به 20 شرکت برای این پروانه درخواست داده اند که باز هم به نظر رگولاتوری بسیار زیاد است و سبب ایجاد همان مشکلاتی می شود که اکنون وجود دارد. البته نظر مسئولان رگولاتوری عدم ارائه این سرویس به همه متقاضیانی است که توانایی پرداخت پروانه را دارا هستند و ارائه آن به شرکت‌های دارای توانایی لازم است.

مدیرعامل شاتل با اشاره به امکان اعمال قیمت های مختلف روی بسترهای مختلف تصریح کرد: وزارت ارتباطات در زمینه شبکه ملی اطلاعات کارهای درخشانی انجام داده است و اکنون از ظرفیت 200 گیگابیت در ثانیه، 80 گیگابیت آن محتوای داخلی است که این پیشرفت شایانی نسبت به سال های گذشته است و شاتل نیز با عقد قرارداد با مجموعه هایی چون فیلیمو و دیگر تولید کنندگان محتوا، در صدد ارائه ارزان تر محتوای داخلی به مردم است.

وی افزود: ظرفیت پهنای باند کشور در 1 سال گذشته، دو برابر شده است و در شرکت شاتل مصرف هر مشتری، بیش از 4 برابر افزایش یافته است.

نخجوانی بزرگترین معضل شرکت های خصوصی را کمبود امکانات مخابراتی و بستر مخابراتی دانست و گفت: شاتل هم اکنون در 30 درصد استان های کشور به علت نبود ظرفیت مخابراتی، امکان توسعه و ارائه سرویس ندارد، البته شاتل به دنبال ارائه امکانات در همه کشور است و آماده مشارکت با شرکت مخابرات است.

مدیر عامل شرکت آریا رسانه تدبیر، نماینده انحصاری شرکت شات در قم نیز در سخنانی با اشاره به پشتیبانی 24 ساعته شاتل از مشتریان خود در قم و سراسر کشور، اظهار داشت: سرویس شاتل با 12 مگابیت از نیمه ماه مبارک رمضان در قم راه اندازی شده است و با قیمت ماهانه 11 هزار تومان در قم عرضه می شود.

حسینی افزود: خانواده شاتل در قم، بیش از 35 هزار عضو دارد که به اعتماد مردم در سرویس گرفتن از شاتل افتخار می کنیم و تلاش ما افزایش کیفیت و رضایت مشتریان است.

گفتنی است شرکت شاتل بیشترین مشتریان را در میان شرکت های خصوصی در قم دارد و 5 سال متوالی به عنوان اپراتور برتر انتخاب شده است.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcf10dm.w6dyyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما