سه شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 41417
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

فرهنگ استقبال از سرمايه‌گذاران در دستگاه‌هاي اجرايي استان ايجاد شود

قم نيوز : قم نیوز: رئيس شوراي اسلامي شهر قم گفت: اگر بخواهيم مشكلات اقتصادي، خدماتي و عمراني شهر حل شود چاره‌اي جز جذب سرمايه‌گذار نداريم و بايد اين فرهنگ را در شهرداري و ادارات ايجاد كنيم تا زماني كه سرمايه‌گذار به ما مراجعه مي‌كند هم به او احترام بگذاريم و هم شرايط لازم را براي آنها فراهم كنيم.
فرهنگ استقبال از سرمايه‌گذاران در دستگاه‌هاي اجرايي استان ايجاد شود
به گزارش قم نيوز، ولي‌الله بياتي در مراسم افتتاح و بهره‌برداري از ۱۱۴ پروژه عمراني، خدماتي، ترافيكي و رفاهي شهرداري قم كه عصر امروز در سالن رضوان شهرداري برگزار شد، با بيان اينكه در سطح استان تعامل و همكاري بسيار خوبي برقرار است،‌ اظهار كرد: فضاي غالب استان فضاي كاري است و همت و تلاش خوبي در شهر شكل گرفته است.

وي با اشاره به وظيفه ذاتي شوراي اسلامي شهر در ايجاد تعامل بين شهرداري و دستگاه‌ها و قانون‌گذاري تصريح كرد: امروز در شهر قم به همت نمايندگان مردم و رئيس مجلس شوراي اسلامي و مديران مشكلات در حال رفع است.

رئيس شوراي اسلامي شهر قم با اشاره به وضعيت بدهي‌هاي شهرداري قم گفت: بالغ بر ۱۵ هزار ميليارد ريال بدهي شهرداري به بانك‌ها بود كه اميدواريم با پيگيري شهردار تا پايان سال اين بدهي‌ها وصول شود.

وي شرايط ركود و مشكلات اقتصادي در كشور را مورد توجه قرار داد و گفت: از ركود بازار بيش از همه شهرداري آسيب مي‌بيند و مشكلاتي در درآمد شهرداري‌ها ايجاد شده است و آن‌چنان كه بايد همچون گذشته شرايط مالي شهرداري مناسب نيست.

بياتي تصريح كرد: با وجود ركود در بازار، پروژه‌هاي شهري با قوت ادامه پيدا كرده و اين مهم جز با همت شهردار و مديران شهر محقق نشده است.

وي با بيان اينكه در سال براي هر شهروند بيش از ۱۰ ميليون ريال هزينه مي‌شود گفت: در اين زمينه تنها كمتر از ۳ ميليون و ۲۰۰ هزار ريال از هر شهروند دريافت مي‌شود.

رئيس شوراي اسلامي شهر قم با اشاره به اهميت جذب سرمايه‌گذار در شهر گفت: بايد در اين زمينه برنامه جدي داشته باشيم تا متكي بر ظرفيت داخلي شده و امكانات را ارتقاء بخشيم.

وي با بيان اينكه شايد در دوره چهارم در شورا موفقيتي در زمينه سرمايه‌گذاري نداشتيم، افزود: جلساتي در دوره مديريت قبلي براي تسهيل سرمايه گذاري داشتيم ولي با تغييرات مديريتي اين موضوع پيگيري نشد و ما به جلسات هفتگي براي تسهيل سرمايه‌گذاري در شهر قم نياز داريم.

بياتي گفت: اگر بخواهيم مشكلات اقتصادي، خدماتي و عمراني شهر حل شود چاره‌اي جز جذب سرمايه‌گذار نداريم و بايد اين فرهنگ را در شهرداري و ادارات ايجاد كنيم تا زماني كه سرمايه‌گذار به ما مراجعه مي‌كند هم به او احترام بگذاريم و هم شرايط لازم را براي آنها فراهم كنيم.

وي لزوم پيگيري سريع امور سرمايه گذاران را مورد تاكيد قرار داد و تصريح كرد: صادر كردن مجوز در سريع‌ترين زمان ممكن مورد توقع سرمايه‌گذاران است كه بايد اين امر انجام شود.

رئيس شوراي اسلامي شهر قم لزوم شناسايي سرمايه‌گذاران را يادآور شد و افزود: در هر منطقه و سازمان شهري بايد يك ستاد سرمايه‌گذاري تشكيل شده و از سرمايه گذاران براي فعاليت اقتصادي در شهر دعوت كنيم.

وي گفت: اگر هر مسوولي در كنار فعاليت‌هاي جاري خود اولويت جذب سرمايه‌گذار داشته باشد در اين صورت شاهد رشد و توسعه روزافزون شهر قم خواهيم بود.

بياتي خاطرنشان كرد: شوراي شهر آمادگي دارد در هر زمينه‌اي هر اقدامي كه لازم باشد براي جذب سرمايه گذار به شهر انجام دهد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgut9t.ak9qq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما