شنبه ۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 50004
منبع : خبرگزاری فارس
به شکل متمرکز انجام می‌شود

‌رقابت ركاب‌زنان قم در ليگ‌هاي كورسي و كوهستان سال 96

قم نيوز : قم نیوز: مسابقات قهرمانی ليگ دوچرخه‌سواري باشگاه‌های استان قم در هر دو رشته كورسي و كوهستان با حضور جوانان با استعداد و ركاب‌زنان با تجربه قمی برگزار مي‌شود.
‌رقابت ركاب‌زنان قم در ليگ‌هاي كورسي و كوهستان سال 96
به گزارش قم نیوز، رقابت‌های لیگ دوچرخه‌سواری باشگاه‌های قم به شکل متمرکز و آماتور برگزار می‌شود و تیم‌ها و رکاب‌زنان شرکت کننده به شکل ترکیبی در هر مرحله یک مسابقه کورسی، دو مسابقه انفرادی کوهستان و یک مسابقه کوهستان در رشته تایم‌تریل تیمیی  برگزار می‌کنند و بدین‌ترتیب مجموعا چهار مسابقه در هر مرحله انجام می‌شود.

در حالی که قم در دو سه سال اخیر بار دیگر در این رشته در مسیر تحول قرار گرفته است، رقابت‌های فصل 1396 لیگ دوچرخه‌سواری باشگاه‌های قم در چهار مرحله برنامه‌ریزی شده است و مسوولان برگزاری این لیگ در صورت امکان در نظر دارند میزبانی برگزاری این مسابقات راا  برای بالاتر بردن کیفیت و انگیزه رقابت بین رکاب‌زنان، به شهرهای تابعه نیز ببرند.

مسابقات لیگ دوچرخه‌سواری باشگاه‌های قم به صورت آزاد و با حضور رکاب‌زنان دو رده سنی جوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود و حداقل دو رکاب‌زن رده سنی جوانان در ترکیب تیم کوهستان باید حضور داشته باشد و امکان جایگزینی دوچرخه‌سواران جوانان به جای بزرگسالان وجود ندارد و در بخش کورسی رده سنی لحاظ نمی‌شود.

همچنین رقابت‌های ماده انفرادی رشته کوهستان در دو رشته کراس‌کانتری و تایم‌تریل انفرادی به انجام می‌رسد و رکاب‌زنان شرکت کننده در مسابقات ماده تیمی رشته کوهستان نیز در تایم‌تریل تیمی مسابقه می‌دهند، ضمن اینکه ماده انفرادی رشته کورسی شامل تایم‌تریل انفرادی، دورر  حذفی، استقامت و کریتینیوم می‌شود.

هر تیم شرکت کننده در مسابقات لیگ دوچرخه‌سواری باشگاه‌های قم متشکل از چهار رکاب‌زن رشته کوهستان و یک دوچرخه‌سوار رشته کورسی است، ضمن اینکه امکان افزایش نفرات تیم نیز وجود دارد با این تفاوت که امتیاز تیمی فقط به چهار رکاب‌زن شرکت کننده در تایم تریل تیمیی  تعلق خواهد گرفت و البته هر تیم باید از دو رکاب‌زن رده سنی جوانان نیز استفاده کند.

با توجه به آیین‌نامه‌ای که از سوی کمیته مسابقات هیأت‌ دوچرخه‌سواری استان قم برای برگزاری این دوره از رقابت‌های لیگ این رشته در قم در نظر گرفته شده، مربی و سرپرست هر تیم نیز می‌تواند از ورزشگاه همان تیم باشد اما هر تیم باید الزاما یک مربی رسمی فدراسیون در تیم خود داشته باشد.

امتیازات به شکل انفرادی به نفرات اول تا سی‌ام طبق امتیازدهی فدراسیون تعلق می‌گیرد و نفرات اول تا سوم به ترتیب 100 امتیاز، 85 امتیاز و 75 امتیاز دریافت خواهند کرد، ضمن اینکه امتیازات ورزشکاران رده سنی جوانان به صورت جداگانه محاسبه می‌شود.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdci5uaw.t1auu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما