پنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب : 22366
جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

بیش از ۹ درصد زائران مناطق جنگی از کشورهای خارجی بوده‌اند

قم نيوز : قم نیوز: جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: سال گذشته ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در اردوهای راهیان نور حضور ‏داشتند که در این میان ۹ درصد زائران از کشورهای خارجی بوده‌اند.
بیش از ۹ درصد زائران مناطق جنگی از کشورهای خارجی بوده‌اند
به گزارش قم نیوز، محمد حسن نامی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی با ‏اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت واقعه عاشورا به عنوان منبع تغذیه تاریخ، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب واقعه عاشورا را به عنوان منبع تغذیه تاریخ شیعه می‌داند که بر همین اساس هم متعتقد هستند که دفاع مقدس تا سال‌ها باید انقلاب ما را تغذیه کند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به تاثیر وسایل ارتباطی و هنری درفرهنگ سازی جهادی، افزود: سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس و سازمان سینمایی در بنیاد حفظ آثار و نشر ‏ارزش‌های دفاع مقدس شکل گرفته‌اند زیرا استفاده از ابزار هنر و فیلم‌های سینمایی در انتقال بهتر ‏مفاهیم نقش بسزایی دارد.

وی با تاکید به ابعاد اردوهای مناطق جنگی، تصریح کرد: حضور مردم در مناطق جنگی و ‏اردوهای راهیان نور سبب بهره‌مندی نسل امروز از معارف ناب مورد نظر رزمندگان اسلام است، زیرا زیارت با معرفت از به وسیله حضور روحانیت حاصل می‌شود که دلیل عمده حضور ‏مبلغان روحانی در کاروان‌های راهیان نور هم بر همین اساس است.

نامی با اشاره به آمار سال گذشته، عنوان کرد: سال گذشته ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در اردوهای راهیان نور حضور ‏داشتند که در این میان ۹ درصد زائران از کشورهای خارجی بوده‌اند که در این راستا سازمان بسیج هم نقش مهم و بی‌بدیلی را در اعزام زائران به ‏اردوهای راهیان نور داشته که قابل تقدیر است. ‏ ‏

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به هجمه‌های دشمنان در راستای ضربه زدن به فرهنگ ما، تاکید کرد: دشمنان ناتوی فرهنگی را علیه اسلام و انقلاب به راه انداخته‌اند بنابراین لازم است با تکیه بر ‏ارزش‌های دفاع مقدس آرمان‌های انقلابی و اسلامی خود را همواره زنده نگاه داریم.

‏ وی با اشاره به تشکیل سازمان زنان در بنیاد حفظ ‏آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: هدف اصلی غرب سکولار، مرکز اصلی اجتماع یعنی خانواده و زنان ‏است به همین سبب با توجه به نقش مهم زنان در دوران دفاع مقدس، این سازمان ‏شکل گرفته است تا در راستای ترویج ارزش‌های اسلامی در میان زنان جامعه نقش‌آفرین باشد.

نامی با اشاره به آمار بالای شهدای روحانی، خاطرنشان کرد: روحانیون نسبت به جمعیت خود، بیشترین تعداد اعزام به جبهه‌ها را داشتند به همین سبب برای تبیین نقش و جایگاه آن‌ها، سازمان روحانیت نیز تشکیل شده و علاوه بر ‏این سازمانی برای پیشکسوتان نیزدر حال تاسیس است.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdciqpar.t1arq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما