دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب : 10992
آیت‌الله العظمی سبحانی:

گسترش کلیساهای خانگی و فعالیت وهابیون خطرناک است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید قم گفت: امروز خطراتی چون گسترش کلیساهای خانگی و فعالیت وهابیون در جامعه وجود دارد و حوزه‌های علمیه باید در این زمینه هوشیار باشند.
گسترش کلیساهای خانگی و فعالیت وهابیون خطرناک است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار با استاندار، امام جمعه و برخی از مسئولان استان آذربایجان با اشاره به نکات ارزشمندی که در قرآن مجید وجود دارد ابراز کرد: رهنمودهای این کتاب آسمانی باید سرلوحه زندگی مسلمانان قرار گیرد و تمام امور بر مبنای این دستورات سامان‌دهی شوند.
 
وی افزود: در دهه‌های گذشته یعنی از سال 1340 تا 1357 فشار زیادی از سوی رژیم حاکم بر متدینان و اهل ایمان وارد می‌شد زیرا شاه با دین مخالف بود و همواره سعی در سرکوب مذهب داشت.
 
  
انقلاب متدینان را بر سر کار آورد
 این مرجع تقلید انقلاب اسلامی ایران را موجب روی کار آمدن مؤمنان و متدینان دانست و خاطرنشان کرد: پس از این حادثه شکوهمند اهل ایمان کارها را در دست گرفتند و سبب پیشرفت امور شدند.
 
وی ادامه داد: برنامه‌ریزی در مسائل اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی باید بر مبنای شرع مقدس اسلام صورت گیرد و متدینان هم ثابت کرده‌اند که بیشترین خدمت را به نظام اسلامی داشته‌اند و شاهد این سخن پیشرفت چشمگیر ایران نسبت به دوره‌های گذشته و سال‌های قبل است.
 
دشمنان جنگ نرم علیه عقاید شیعه به راه انداخته اند
 آیت‌الله سبحانی در ادامه جنگ نرم دشمنان علیه عقاید اسلامی و شیعی را مورد توجه قرار داد و افزود: این امر که منشأ آن نیز کشورهای سلطه‌گر و استعمارگر هستند از بزرگ‌ترین خطراتی است که هم اکنون ما را تهدید می‌کند.
 
استاد خارج فقه حوزه علمیه قم عنوان داشت: یکی دیگر از خطرات موجود در جامعه امروز گسترش کلیساهای خانگی است که جوانان منحرف و دور از دین را جذب کرده و سعی در القای عقاید خود به آن‌ها دارند.
 
خطر وهابیون برای شیعه و سنی
 وی فعالیت وهابیون را سومین خطر موجود در کشور دانست و اظهار کرد: عربستان سعودی و قطر از کشورهایی هستند که از وهابیون حمایت می‌کنند و این گروه نیز بر خلاف کلیساها به دنبال اهل ایمان رفته و سعی در ایجاد انحراف عقیدتی در میان این قشر از جامعه را دارند.
 
آیت‌الله سبحانی با تاکید بر هوشیاری حوزه‌های علمیه و روحانیت شیعه در مقابل این تهدیدات گفت: وهابیون نه تنها خطری برای تشیع به شمار می‌روند بلکه اهل سنت نیز از خطر آن‌ها مصون نخواهند بود زیرا عقایدشان با وهابیت اختلاف زیادی دارد.

انتهای پیام /105/
https://qomnews.ir/vdcauon6.49nwo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما