يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : 31258
عضو هیئت‌رئیسه مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم:

مسجد مقدس جمکران پایگاه مهم شکل‌گیری و ماندگاری انقلاب اسلامی است‌

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت‌ رئیسه مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم گفت: مسجد مقدس جمکران یکی از پایگاه‌های مهم انقلابی اسلامی است که شهدا در آن باهم عهد و پیمان می‌بستند تا بتوانند مسیر ظهور را با خون خود هموار کنند.
مسجد مقدس جمکران پایگاه مهم شکل‌گیری و ماندگاری انقلاب اسلامی است‌
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جلال رضوی مهر با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران یکی از مساجد بزرگ و نامی در جهان اسلام است، اظهار داشت: مسجد مقدس جمکران مانند مسجد سهله ازجمله مراکز معنویت است در عصر غیبت برای شیفتگان مهدی (ع) تعبیه‌شده است.

عضو هیئت‌ رئیسه مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه این مسجد با عنایت حضرت بقیه‌الله اعظم (ع) ساخته‌شده است، افزود: نشانه‌هایی نیز وجود دارد که بر صدق این دلالت تأکید کرده و آن را اثبات می‌کند.
وی با اشاره به اینکه این مکان موردتوجه خاص سل‌ها، اخیار، ابرار، علما و مراجع بزرگ قرارگرفته است، خاطرنشان کرد: توجه ویژه امام (ره) درگذشته به این مسجد مقدس موجب اطمینان از سلسله‌مراتب و مسائل پیرامون این مسجد است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جلال رضوی مهر با اشاره به اینکه امروزه در شب‌های چهارشنبه، شب‌های جمعه و روز جمعه میعادگاه عاشقان مهدی (ع) است، تصریح کرد: در این روزها مسجد مقدس جمکران مالامال از حضور جوانانی است که انتظار ظهور را در آسمان مناجات فریاد می‌کشند.

عضو هیئت‌رئیسه مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ویژه رهبر معظم انقلاب توجه ویژه‌ای به این مکان مقدس دارد، تأکید کرد: این توجه ویژه به حقیقت اسنادی می‌افزاید که در قالب گفتار و نوشتار محدود و محصور نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز مسجد مقدس جمکران آرام‌بخش و نشاط‌آفرین برای کسانی است که حسرت دیدار را چون دم و بازدم تجربه می‌کنند، افزود: متدین‌ها باید مراقب باشند هرگز خرافات را ملعبه دست افراد سودجو و بی‌خرد قرار ندهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جلال رضوی مهر با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران امروز یکی از پایگاه‌های مهم انقلابی اسلامی به شمار می‌آید، گفت: شهدای ما برای حضور در لشکر حضرت علی ابن ابی‌طالب (ع) در حرم حضرت معصومه پیمان می‌بستند و در مسجد مقدس جمکران هم‌عهد و پیمان می‌شدند تا بتوانند مسیر ظهور را با خون خود هموار کنند.

عضو هیئت‌ رئیسه مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مراجع بزرگ ما مسجد مقدس جمکران را محل نزول الطاف الهی، اجابت دعا و رفع گرفتاری مؤمنان می‌دانند، افزود: اشعار زیبای رهبر انقلاب در رابطه با محراب مسجد مقدس جمکران تأییدکننده این مطلب است که مسجد مقدس جمکران میعادگاه عاشقانی است که این مکان نورانی را محل برآورده شدن حاجات مادی و معنوی خود می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه قم سرزمین مقدسی است که علاوه بر حرم حضرت معصومه دو مسجد در این شهر به امر امام معصوم ساخته‌شده است، خاطرنشان کرد: مسجد امام حسن عسگری که توسط وکیل امام حسن عسگری تعبیه و احداث‌شده است و دوم مسجد مقدس جمکران که به دستور ایشان ساخته‌شده است که این شهر همواره موردعلاقه و محل پیوند مکتبی شیفتگان آل محمد است.
انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcivrap.t1azw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما