دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب : 96635

اخبار ویدیویی قم یکشنبه 19 اردیبهشت 1400

قم نيوز : اخبار ویدیویی قم نیوز مورخ 19 اردیبهشت 1400 را با اجرای حنا روحانی ببینید:
 






در اخبار ویدیویی قم نیوز مورخ 19 اردیبهشت 1400 موارد زیر را با اجرایحنا روحانی می‌بینید:

اخبار ویدیویی قم، یکشنبه 19 اردیبهشت 1400

سلام، من حنا روحانی هستم. اخبار امروز قم رو با هم مرور می‌کنیم.
 
کرونا جان 14 قمی را گرفت؛ واکسیناسیون سالمندان هم ادامه دارد
 چند روزی است که قم وارد وضعیت نارنجی کرونایی شده و مشاغل مختلف با کم شدن محدودیت های کرونایی درحال بازگشایی  هستنذ. این درحالی است که امروز کرونا 14 نفر از شهروندان قمی را به کام مرگ فرستاده و 88 نفر مبتلای جدید را در بیمارستان ها بستری کرده است. همچنین حال 103 نفر از بیماران بستری شده وخیم است و 97 نفر از بیماران بهبود یافته هم مرخص شده اند.
امروز 2612 دوز واکسن هم به فاراد دارای اولویت تزریق شده است.
 
استان قم دیگر تک شهرستانی نیست
حجت الاسلام ذوالنوری نماینده مردم  قم در مجلس شورای اسلامی،  امروز طی یک توییت در صفحه شخصی خود اعلام کرد که مراحل قانونی تشکیل دو شهرستان جدید در قم پایان یافته و از این پس استان قم دیگر تک شهرستانی نیست و دارای سه شهرستان به نام های قم، کهک و جعفریه است. ذوالنور اضاقه کرده که روستای جمکران نیز به شهر قم ملحق شده است. جمکرانی های عزیز به قم خوش آمدید!
 
راه اندازی مترو قم با دو رام قطار و ۱۰ واگن قرضی
به گفته شهردار قم فاز یک متروی قم در حد فاصل قلعه کامکار تا میدان مطهری به زودی به بهره برداری می رسد و با رایزنی های انجام شده، این فاز از متروی قم با دو رام قطار و 10 واگن قرض گرفته شده از یکی از کلانشهرها راه اندازی می شود. سقائیان نژاد اضافه کرد: با توجه برطرف شدن مشکلات مالی این پروژه، امیداواریم تا پایان خرداد تست گرم این پروژه مهم و حساس انجام شود.
 
۸۰۰ هکتار از اراضی عمومی به بیت‌المال بازگردانده شد
حجت الاسلام مظفری رئیس کل دادگستری قم گفت: با ورود جدی دادگستری قم به مسئله زمین خواری، در سال گذشته 800 هکتار از اراضی عمومی تصرف شده به بیت المال بازگردانده شد. مظفری اضافه کرد: با توجه به اینکه  زمینه برای سوء استفاده زمین‌خواران در حوزه وقف بیشتر است، شعب و قضات خاصی را در نظر گرفته‌ایم تا رسیدگی به این پرونده ها تسریع شود.
 
در مناجات های سحر دعای برای بیماران کرونایی رو هم فراموش نکنید.
ممنون که با ما بودید، شب بخیر و خدا نگهدار

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdciwqa3.t1aqp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما