جمعه ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب : 32529
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم:

پردیسان ویژگی‌های یک شهر جدید را ندارد/ به دنبال جذب منابع دولتی برای پردیسان باشیم

قم نيوز : قم نگار: مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: پردیسان ویژگی‌ها و خصوصیات یک شهر جدید را ندارد و باید برای رفع مشکلات این منطقه به فکر جذب منابع دولتی باشیم.
پردیسان ویژگی‌های یک شهر جدید را ندارد/ به دنبال جذب منابع دولتی برای پردیسان باشیم
به گزارش قم نگار، محسن بهشتی با بیان اینکه پردیسان شهر جدیدی در استان قم نیست، اظهار کرد: شهرهای جدید دارای تعاریف خاصی هستند که پردیسان واجد آنها نیست.

وی افزود: پردیسان از همان ابتدا ذیل منطقه چهار و یک ناحیه بود و سپس به منطقه تبدیل شد و از همان زمان، شهرداری قم متولی آن بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه پردیسان در اراضی دولتی احداث شده است گفت: شهرداری قم به همین دلیل انتظار به حقی داشته و دارد مبنی بر اینکه دولت، کمک‌هایی را در حوزه زیرساختی این منطقه داشته باشد.

وی ادامه داد: راه و شهرسازی قم بر این اساس به دنبال احداث برخی زیرساخت‌ها از جمله پل ورودی به پردیسان است.

بهشتی با اشاره به اینکه بلوار امام علی(ع) پروژه دیگری است که به دنبال جذب منابع اعتباری دولتی برای احداث آن هستیم خاطرنشان کرد: نکته اساسی این است که در همه مناطق شهری، باید به دنبال تخصیص اعتبارات دولتی باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: از زمان ارتقاء پردیسان به منطقه، امتیازاتی توسط دولت به شهرداری قم اختصاص یافت از جمله اینکه ۲۵ درصد تجاری‌های این منطقه در اختیار مدیریت شهری قرار بگیرد تا شهرداری منابع اعتباری لازم برای توسعه این منطقه را تامین کند.

وی با بیان اینکه ۶۰ سال پیش، قم با بیش از هزار سال قدمت، ۹۶ هزار نفر جمعیت داشته است گفت: پردیسان ۲۰ سال پیش مراحل مقدماتی طراحی را طی می‌کرد ولی طی همین مدت دارای ۱۳۰ هزار نفر جمعیت است و این امر نشان‌دهنده سرعت بالای گسترش و افزایش جمعیت آن است؛ خدمات‌رسانی به پردیسان به اندازه این رشد جمعیت نبوده و به همین دلیل به آسانی نمی‌توان به حد مناسب سکونت در آن دست یافت.

بهشتی تصریح کرد: در زمینه پردیسان نباید توپ را به زمین ادارات و نهادهای دیگر انداخت بلکه هماهنگی و هم‌افزایی در این زمینه امری ضروری است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcaomne.49nuu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما