شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۸
کد مطلب : 32826
منبع : خبرگزاری حوزه
آیت الله مقتدایی:

فاجعه منا برای آل سعود رسوایی جهانی به بار آورد/ علمای اسلام، اداره حرمین را از اختیار آل سعود بی کفایت خارج کنند

قم نيوز : قم نگار: رئیس شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه فاجعه منا رسوایی جهانی برای آل سعود به بار آورد تا به دنیا اثبات شود این خاندان بی کفایت هستند، گفت: باید علمای اسلام و ملت های مسلمان، افرادی را تعیین کنند تا تدبیر جدی برای اداره حرمین شریفین داشته باشند.
فاجعه منا برای آل سعود رسوایی جهانی به بار آورد/ علمای اسلام، اداره حرمین را از اختیار آل سعود بی کفایت خارج کنند
به گزارش قم نگار، آیت الله مقتدایی با اشاره به حادثه منا، اظهار داشت: فاجعه بسیار غمبار و تلخ منا، دل همه مسلمین را به درد آورد و قلب ها را محزون کرد.

وی با تاکید بر بی لیاقتی و کفایتی آل سعود در اداره حرمین شریفین، گفت: در حالی که زائرین خانه خدا باید در فضای امن و آرامش به انجام مناسک حج خود بپردازند، دچار چنین فاجعه خونباری می شوند و دو هزار نفر جان خود را از دست می دهند که این مسئله نشان دهنده بی کفایتی و لیاقتی آل سعود است.

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی بارها تاکید کرده است آل سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد، ابراز داشت: آل سعود، افراد بی کفایتی هستند که مدعی خدمت به حرمین شریفین هستند در حالی که این مسئله را برای خود قدرت تلقی کرده و با هواهای نفسانی می خواهند آن مکان مقدس اداره کننند.

*رسوایی فاجعه منا برای آل سعود
آیت الله مقتدایی تاکید کرد: فاجعه منا رسوایی جهانی برای آل سعود به بار آورد تا به دنیا اثبات شود این خاندان بی کفایت هستند.

*کشتار مردم مظلوم یمن
وی با اشاره به جنایت های آل سعود و کشت و کشتاری که در یمن به راه انداخته است، ابراز داشت: سعودی ها، همانند صهیونیست ها به کشتن کودکان و زنان مشغول هستند و مساجد، بیمارستان ها و مدارس را بمباران می کنند.

قائم مقام جامعه مدرسین افزود: این یک رسوایی برای آل سعود است که در روز عید قربان در سرزمین منا و در حرم امن الهی، چنین کشتار و فاجعه خونباری رخ دهد.

*لزوم واکنش علمای اسلام به فاجعه منا
آیت الله مقتدایی همچنین بر لزوم واکنش علمای اسلام به فاجعه منا تاکید کرد و گفت: باید علمای اسلام و ملت های مسلمان، افرادی را تعیین کنند تا تدبیر جدی برای اداره حرمین شریفین داشته باشند.

*حرمین شریفین باید در اختیار مسلمین باشد
رئیس شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه حرمین شریفین اختصاص به آل سعود ندارد و باید در اختیار مسلمان ها باشد، ابراز داشت: از کشورهای اسلامی نمایندگانی تعیین شوند و برای اداره حرمین تدبیر داشته باشند.

آیت الله مقتدایی افزود: حوادث مختلفی که منجر به کشته شدن حجاج شده است در طی سال های متعدد نیز سابقه دارد و این امر نشان از بی کفایتی و بی تدبیری آل سعود است.

*علمای اسلام، اداره حرمین را از اختیار آل سعود خارج کنند
قائم مقام جامعه مدرسین بر لزوم پیگیری فاجعه منا از سوی مسئولان تاکید کرد و یادآور شد: بزرگان کشورهای اسلامی نیز این مسئله را دنبال کنند تا اداره حرمین شریفین بدست مسلمانان باشد و از اختیار آل سعود بی کفایت خارج شود.

آیت الله مقتدایی همچنین با طلب مغفرت و رضوان الهی برای جانباخگان حادثه منا، گفت: ان شالله حجاج همان گونه که به مهمانی خداوند رفته بودند، مهمان حضرت حق تعالی قرار بگیرند و در ضیافت الهی مورد رحمت پروردگار باشند.

وی همچنین با طلب صبر و اجر برای بازمندگان حادثه تلخ منا، ابراز داشت: حجاج جانباخته در حال ادای تکلیف الهی حج که از بالاترین عبادت ها محسوب می شود به رحمت الهی پیوستند و قطعا مورد عنایت پروردگار خواهند بود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcaiane.49nuu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما