دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب : 32952
مدیرکل دامپزشکی استان قم:

۶ درصد فرآورده‌های پروتئینی مازاد قم به سایر شهرها صادر می‌شود‌‌

قم نيوز : قم نگار: مدیر کل دامپزشکی استان قم با اشاره به اینکه۶ درصد از فرآورده‌های پروتئینی قم مازاد استان است از افزایش ۵ و نیم درصدی صنعت بسته بندی برای ارسال این فراورده‌ها به شهر‌های دیگر خبر داد.
۶ درصد فرآورده‌های پروتئینی مازاد قم به سایر شهرها صادر می‌شود‌‌
به گزارش قم نگار، مهدی رفیعی با اشاره به اینکه وضعیت بیماری دام استان قم در ۶ ماه گذشته رو به کاهش بوده است، اظهار داشت: تلفات مرغ گوشتی در ۶ ماه گذشته نسبت به ۶ ماه اول سال گذشته ۶ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان قم با بیان اینکه تلفات جوجه‌مرغ تخم‌گذار هم حدود ۴ درصد کاهش داشته است، افزود: تب برفکی گوسفندی در این ۶ ماه در استان قم نداشته‌ایم و در تب برفکی گاوی هم ۴۶ درصد کاهش داشته‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه سل گاوی هم ۷۰ درصد کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: طاعون نشخوار‌کنندگان کوچک هم در استان قم ۳۰ درصد کاهش داشته است.

رفیعی با تاکید بر‌اینکه برای کاهش بیماری دام در ماه‌های گذشته فعالیت‌های آموزشی بسیاری انجام شده است، تصریح کرد: با اداره‌کل محیط زیست استان قم تفاهم نامه ایجاد شده است و پرسنل محیط زیست نسبت به بیماری دام‌ها آموزش دیده شده‌اند.

مدیر‌کل دامپزشکی استان قم با اشاره به اینکه صدور پروانه‌های دام‌داری، مرغ داری و آبزیان به دام پزشکی واگذار شده است، تاکید کرد: طرح پایش آنفولانزا پرندگان از امروز در استان قم آغاز شده است.

وی با بیان اینکه از این به بعد پروانه‌های مسئولان فنی و بهداشتی به صدور الکترونیکی صادر می‌شود، گفت: سامانه رد یابی اسب برای اولین بار در استان قم به صورت پایلوت آغاز به کار می‌کند که در آن تمامی اسب‌ها ثبت اطلاعات شده و در سامانه ثبت می‌شوند.

رفیعی با اشاره به اینکه اجرای طرح ردیابی مرغ هم در مهرماه امسال در استان قم اجرایی می‌شود، تصریح کرد: مصرف کننده می‌تواند از طریق سامانه پیامک ۳۰۰۰۰۹۱۸۳ کد رهگیری مرغ را وارد کرده و اطلاعات بهداشتی مرغ را به دست آورد که تا ۱۰ روز آینده عملیاتی می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی استان قم با تاکید بر اینکه بیش از ۶ درصد فراورده‌های پروتئینی استان قم مازاد استان است، خاطرنشان کرد: برای صدور این محصولات به خارج استان قم, بسته بندی این محصولات را ترویج کردیم که در نتیجه مراکز بسته بندی فراورده‌های پروتئینی ۵ ونیم درصد افزایش یافت است.

انتهای پیام /۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcauone.49num15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما