شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب : 35184
رئیس سازمان غذا و دارو:

بسیج و هلال‌احمر داروهای اضافی منازل را جمع‌آوری کنند

قم نيوز : قم نگار: رئیس سازمان غذا و دارو با درخواست از بسیج و هلال احمر برای جمع‌آوری داروهای اضافی مردم در منازل گفت: برخی داروهای مازاد به‌مانند آنتی‌بیوتیک‌ها به هیچ عنوان قابل قبول نیست که در منازل نگهداری شود.
بسیج و هلال‌احمر داروهای اضافی منازل را جمع‌آوری کنند
به گزارش قم نگار، رسول دیناروند درباره سرنوشت داروهای اضافی در منازل که بارها نیز در این زمینه صحبت شده است ولی هیچ اقدام قاطعی صورت نپذیرفته است، اظهار داشت: داروهای اضافی به‌دلیل عدم استفاده مناسب افراد دپو و جمع می‌شود، حال برخی داروها OTC هستند که مشکلی ندارند مانند داروهای مُسکّن؛ ولی برخی داروها به‌مانند آنتی بیوتیک‌ها اصلاً قابل قبول نیست که در منازل نگهداری شوند.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به این پرسش که بنابراین مردم با این داروها چه کنند، عنوان کرد: هلال احمر این داروها را جمع‌آوری می‌کند.

دیناروند در واکنش به این مسئله که هلال احمر چنین کاری نمی‌کند و شاید وظیفه‌اش نیست، توضیح داد: چرا، هر از گاهی در استانهای مختلف مانورهایی در این زمینه دارند و این داروهای مازاد را جمع آوری می‌کنند.

رئیس سازمان غذا و داور ادامه داد: البته داروهایی که جمع آوری می‌شود دوباره نمی‌توان به چرخه مصرف بازگرداند.

دیناروند خاطرنشان کرد: بنابراین در سازمان غذا و دارو برنامه ای برای جمع آوری داروهای مازاد مردم در منازل نداریم، چون امکانات آن را نداریم، ولی ارگان‌های بزرگی مانند بسیج و هلال احمر که دسترسی بیشتری در سراسر کشور دارند می‌توانند این کار را انجام دهند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcay6ne.49nma15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما