سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۱
کد مطلب : 35264
منبع : پایگاه خبری تحلیلی 598
عضو کمیسیون امنیت ملی:

روزنامه ای که با بیت‌المال اداره می‌شود چگونه خلاف منافع مردم گام برمی دارد / دعايي زمينه ساز ورود فتنه گران به عرصه سياسي

قم نيوز : قم نگار: نقوی‌حسینی افزود: خاتمي از عوامل اصلي و سران فتنه محسوب ميشود. و وي بايد خيلي شكر گزار خدا، مردم و نظام جمهوري اسلامي باشد كه تا كنون او را توسط قوه قضايه محاكمه و به مجازات نرسانده اند./ شاخص ما براي تشخيص فتنه و فتنه گران آقاي دعايي نبوده و نيست. و اين مملكت داراي قانون و نظم است.
روزنامه ای که با بیت‌المال اداره می‌شود چگونه خلاف منافع مردم گام برمی دارد / دعايي زمينه ساز ورود فتنه گران به عرصه سياسي
به گزارش قم نگار، سیدحسین نقوی‌حسینی عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌ خارجی مجلس شورای اسلامی در واكنش به اقدام اخير حجت الاسلام سيد محمود دعايي مدير مسئول روزنامه اطلاعات تاكيد كرد: فتنه گران خط قرمز نظام جمهوري اسلامي ايران محسوب مي شود و هر شخصي در جهت عبور از اين خط قرمز حركت و بر خلاف مصوبات شوراي عالي امنيت ملي به دنبال ميدان دادن به فتنه گران باشد؛ فتنه گر محسوب ميشود. يكي از ابعاد پروژه نفوذ، ايجاد تنش هاي داخلي در كشور است و چنانچه افرادي در رسانه ها، احزاب، گروه ها و تجمعات با تبليغ، زمينه حضور فتنه گران را در عرصه سياسي فراهم كنند؛ در چهارچوب پروژه نفوذ فعاليت و حركت كرده اند.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در ادامه افزود: متاسفانه واكنش ها و برخورد دولت آقاي روحاني نسبت به رسانه ها دوگانه بوده و به اصطلاح يك بام و دو هوا است. به عنوان مثال اگر يك نشريه غير اصلاح طلب كوچكترين نقدي به دولت كند. با واكنش تند و حتي با اتهام زني و شكايت، مانع ادامه فعاليت آن رسانه مي شوند. كه نمونه اش را در نشريه ۹ دي شاهد بوديم. اين درحالي است كه دولتي ها به دانشگاهها و مجامع فرهنگي و علمي رفته و شعار آزادي بيان مي دهند و حتي مجلس با نقد به دولت، مورد هجمه دولت قرار مي گيرد تا آنجايي كه برخي مجلس نهم را ضعيف خطاب مي كنند.

وی در پاسخ به اين سئوال كه آيا اقدام اخير سيد محمود دعايي به دنبال چراغ سبز دولت و اصلاح طلبان بوده است؟ تاكيد كرد: متاسفانه در اقدامات دولتي ها به ويژه برخي از جريانات فتنه گر اين زمينه سازي ها ديده ميشود و آنها تلاش مي كنند كه به نحوي قبح خط قرمز نظام و قبح فتنه و فتنه گران را بشكنند. تا آنجايي كه آنها در مجامع و سخنراني ها حاضر به بيان كلمه فتنه نيستند؛ چه برسد تا اينكه بخواهند فتنه و فتنه گران را محكوم كنند. البته بايد گفت ما شاهد توبه شكني اصلاح طلبان نسبت به فتنه و فتنه گران نيز هستيم.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اين سئوال كه آيا اقدام آقاي دعايي به دنبال تطهير و فراهم كردن زمينه ورود فتنه گران به عرصه سياسي و قدرت است، متذكر شد: ملت ايران فتنه گران را براي هميشه دفع كرده اند و اگر چنانچه فتنه گران به اشكال مختلف به دنبال تطهير خود باشند؛ بدانند كه نزد ملت شريف ايران تطهير نخواهند شد. البته رسانه اي كه شعار قانون گرايي ميدهد و دولت هاي قبل را از نظر عدم اجراي قانون، مورد هجمه و انتقاد خود قرار داده است؛ حالا چه اتفاقي مي افتند كه خود، قانون شكني مي كند و با تطهير و بزك كردن فتنه گران به دنبال رونمايي جديدي از آنها است. البته بدانند كه ملت هوشيار ايران، گذشته فتنه گران و حاميان آنها را فراموش نخواهد كرد.

نقوی حسینی در پاسخ به اين سئوال كه (طبق اظهارات علني و صريح آقاي دعاي چرا وي آقاي خاتمی را مصداق فتنه نمي داند؟ و چرا آقاي دعايي بعد از قانون شكني، و احضار به دادسرای ویژه روحانیت و ارائه تعهد نامه، همچنان بر موضع خود پافشاري مي كند؟) تاكيد كرد: ما در زبان فارسي یک ضرب المثل داریم که می گوید به روباه گفتند شاهدت کیست گفت دمم. از كي آقاي دعايي شاخص تشخيص فتنه گر از غير فتنه گر شده است؟

وي در ادامه تاكيد كرد: آقاي دعايي خودش از عوامل فعال دوره فتنه بوده و معلوم است كه وي بايد چنين نظري را مطرح كند. البته شاخص ما براي تشخيص فتنه و فتنه گران آقاي دعايي نبوده و نيست. و اين مملكت داراي قانون و نظم است. به همين جهت همه موظف به رعايت قوانين هستند. به ويژه نشريات و رسانه هايي كه با پول مردم و بيت المال اداره ميشوند. چطور ملت اجازه خواهند داد؛ كه يك نفر از بودجه بيت المال در جهت خلاف منافع مردم گام بردارد. بنابراين از قوه قضائيه انتظار ميرود تا به اين موضوع به جديت رسيدگي كند و متناسب با تخلف براي فرد خاطي مجازات تعيين شود.

نقوي در خصوص ارتباط اقدامات اخير مدير مسئول روزنامه اطلاعات با انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري گفت: مقام معظم رهبري فتنه را خط قرمز نظام قلمداد فرمودند و ايشان همواره با بصيرت بخشي به مردم موجب ايستادگي مردم درمقابل فتنه گران شدند. البته هر كس با هر لباسي و مقامي در جريان فتنه فعال بوده است؛ اعم از سكوت كنندگان فتنه و محكومان فتنه، جزء خط قرمز نظام هستند.

نفوي حسيني متذكر شد: جريان اصلاحات تلاش مي كند تا با تطهير فتنه گران، آنها را براي ورود به انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري آماده كند. در نتيجه از اقدامات و فعاليت ها بر مي آيد كه فتنه ديگري در راه است. زيرا منافع اين افراد در اين گونه اقدامات است در نتيجه اين نوع اقدامات، نشان از يك فتنه جديد است.

اين نماينده مجلس در خاتمه تاكيد كرد: آقاي خاتمي از عوامل اصلي و سران فتنه محسوب ميشود و وي بايد خيلي شكر گزار خدا، مردم و نظام جمهوري اسلامي باشد كه تا كنون او را توسط قوه قضائيه محاكمه و به مجازات نرسانده و به عبارت ديگر نظام و مردم با ايثارگري به او فرصت داده اند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjx8et.uqeimzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما