دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 35268
میرتاج‌الدینی عنوان کرد:

سلامت مردم اسیرسیاسی‌کاری‌ها؛ بنزین وارداتی هوا را پاک کرده است؟

قم نيوز : قم نگار: معاون پارلمانی دولت دهم با انتقاد از سیاسی کاری در سازمان محیط زیست، گفت: گفتند بنزین ملی هوا را آلوده کرده و جلوی تولید بنزین پتروشیمی را گرفتند. آیا با بنزین وارداتی هوا پاک شده است؟
سلامت مردم اسیرسیاسی‌کاری‌ها؛ بنزین وارداتی هوا را پاک کرده است؟
به گزارش قم نگار، حجت الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی در واکنش به آلودگی این روزهای هوای پایتخت، گفت: آلودگی هوا همیشه پیش می‌آید اما از سازمان محیط‌زیست انتظار می‌رود فارغ از مسائل سیاسی به صورت علمی و درست کارها را پیش ببرد و در حد امکان برای رفع آن، تلاش کند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، وظیفه ذاتی محیط‌ زیست را رسیدگی به مسائل زیست محیطی دانست و گفت: اگر همه چیز در سازمان محیط زیست با نگاه سیاسی تعریف شود و با سیاسی کاری به موضوع هوای پاک بپردازد قطعا نمی تواند از ظرفیت خود به خوبی استفاده کند و اسیر سیاسی کاری ها می شود.

وی افزود: آلودگی‌ هوا وجود دارد، در دولت قبلی هم بوده و ممکن است در دولت بعدی هم باشد و مربوط به دولت‌ها نیست. آن چیزی که باید مورد توجه قرار بگیرد آن است که سازمان های مربوطه که متولی این امر هستند باید هشدارهای لازم را بدهند، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند و مشکلات را گردن دیگران نیندازند.

معاون پارلمانی دولت دهم تصریح کرد: این دولت در ابتدای کار خود، دولت گذشته را محکوم می‌کرد و آلودگی هوا را ناشی از تولید بنزین داخلی دانست؛ حال می‌بینیم که بنزین‌های وارداتی نیز از لحاظ استاندارد و کیفیت بهتر از بنزین تولید داخلی نیست؛ در حالی که بنزین داخلی یک افتخار ملی بود و ما را از فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌ها حفظ کرد که متاسفانه سیاسی‌کاری انجام دادند.

میرتاج الدینی خاطرنشان کرد: پس از جلوگیری از تولید بنزین ملی، گفتند هوای تهران پاک شد؛ پس این آلودگی‌ها از کجاست؟ جلوی بنزین پتروشیمی را گرفتند آیا امروز هوای تهران پاک است؟ مادامی که بر مباحث محیط‌زیست، جناح‌بازی و نگاه سیاسی حاکم باشد، شاهد هوای ناسالم خواهیم بود.

به گزارش مهر، معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست شب گذشته در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه اکنون در همه شهرهای بزرگ کشور بنزین یورو۴ توزیع می شود، گفت: میزان استاندارد گازوئیل هم ارتقاء پیدا کرده و میزان گوگرد از ۷ هزار قسمت در میلیون اکنون به ۵۰ تا ۱۵۰ قسمت در میلیون رسیده است و از شهریور گذشته خودروسازی کشور، تولید خودروی یورو۴ را اجرایی کرد.

این درحالی است که چند روزی است که هوای تهران و برخی دیگر از شهرهای بزرگ در وضعیت هشدار قرار دارد و وزارت بهداشت در هشداری در این خصوص گفت: شاخص کیفیت هوا در شهر تهران ۱۶۶ و آلاینده مسئول PM۲.۵ است که در این شرایط افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان باید از فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند و افراد دیگر باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdjx0s.yt0k96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما