کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی علامه علم‌الهدی:

نشست مقدماتی کنگره بین‌المللی بزرگداشت علامه علم‌الهدی در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم , 16 دی 1394 ساعت 15:46

قم نگار: دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی علامه علم‌الهدی گفت: نشست مقدماتی کنگره بین‌المللی بزرگداشت علامه علم‌الهدی با حضور آیت‌الله استادی عضو مجلس خبرگان رهبری، سید مهدی صادقی استاندار قم، مدیرکل پست کشور و معاون وزیر ارتباطات فردا در قم برگزار می‌شود.


به گزارش قم نگار، حجت‌الاسلام محمد‌مهدی خوش‌قلب با اشاره به برگزاری نشست مقدماتی کنگره بین‌المللی بزرگداشت سید مرتضی علم‌الهدی اظهار داشت: سید مرتضی علم‌الهدی از عالمان دینی شیعی بود که سال ۳۵۵ الی ۴۳۶ هجری قمری زندگی می‌کرده و از فقیهان برجسته شیعه است.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی علامه علم‌الهدی افزود: نشست مقدماتی کنگره بین‌المللی بزرگداشت سید مرتضی علم‌الهدی فردا با حضور اساتید و فضلای حوزه علمیه در موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث قم برگزار می‌شود.

خوش‌قلب با اشاره به برنامه‌های نشست مقدماتی کنگره علامه علم‌الهدی بیان کرد: این نشست فردا و از ساعت ۹ صبح با سخنرانی حجت‌الاسلام مهریزی دبیر علمی این نشست آغاز می‌شود و سپس آیت‌الله استادی عضو مجلس خبرگان رهبری به سخرانی می‌پردازد.

وی با اشاره به ارائه مقاله توسط محققان و نویسندگان حوزوی در این نشست عنوان کرد: پس از سخنرانی آیت‌الله استادی سه ارائه مقاله توسط حجت‌الاسلام جعفریان، صدرایی و اسلامی انجام می‌شود و این نشست ساعت ۱۱/۳۰ به پایان می‌رسد.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی علامه علم الهدی تصریح کرد: با توجه به اینکه تصحیح آثار سید مرتضی علم‌الهدی گسترده است نشست اصلی کنگره سال آینده برگزار می‌شود و برای اینکه گزارش کاری داده شود و تمبر یادبودی که وزارت ارتباطات زحمت آن را کشیده رونمایی شود پیش نشست این نشست در قم برگزار می‌شود.

خوش قلب اظهار داشت: در حاشیه این نشست نمایشگاهی شامل نسخ خطی سید مرتضی علم الهدی و آثار ویژه چاپ شده از این عالم دینی نمایش داده می شود.

وی بیان کرد: آیت الله استادی عضو مجلس خبرگان رهبری، سید مهدی صادقی استاندار قم، مدیرکل پست کشور و معاون وزیر ارتباطات از جمله افرادی هستند که برای حضور در نشست مقدماتی کنگره علامه علم الهدی دعوت شده‌اند.

انتهای پیام/۱۳۲


کد مطلب: 35938

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/interview/35938/نشست-مقدماتی-کنگره-بین-المللی-بزرگداشت-علامه-علم-الهدی-قم-برگزار-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir