چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : 35938
دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی علامه علم‌الهدی:

نشست مقدماتی کنگره بین‌المللی بزرگداشت علامه علم‌الهدی در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نگار: دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی علامه علم‌الهدی گفت: نشست مقدماتی کنگره بین‌المللی بزرگداشت علامه علم‌الهدی با حضور آیت‌الله استادی عضو مجلس خبرگان رهبری، سید مهدی صادقی استاندار قم، مدیرکل پست کشور و معاون وزیر ارتباطات فردا در قم برگزار می‌شود.
نشست مقدماتی کنگره بین‌المللی بزرگداشت علامه علم‌الهدی در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نگار، حجت‌الاسلام محمد‌مهدی خوش‌قلب با اشاره به برگزاری نشست مقدماتی کنگره بین‌المللی بزرگداشت سید مرتضی علم‌الهدی اظهار داشت: سید مرتضی علم‌الهدی از عالمان دینی شیعی بود که سال ۳۵۵ الی ۴۳۶ هجری قمری زندگی می‌کرده و از فقیهان برجسته شیعه است.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی علامه علم‌الهدی افزود: نشست مقدماتی کنگره بین‌المللی بزرگداشت سید مرتضی علم‌الهدی فردا با حضور اساتید و فضلای حوزه علمیه در موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث قم برگزار می‌شود.

خوش‌قلب با اشاره به برنامه‌های نشست مقدماتی کنگره علامه علم‌الهدی بیان کرد: این نشست فردا و از ساعت ۹ صبح با سخنرانی حجت‌الاسلام مهریزی دبیر علمی این نشست آغاز می‌شود و سپس آیت‌الله استادی عضو مجلس خبرگان رهبری به سخرانی می‌پردازد.

وی با اشاره به ارائه مقاله توسط محققان و نویسندگان حوزوی در این نشست عنوان کرد: پس از سخنرانی آیت‌الله استادی سه ارائه مقاله توسط حجت‌الاسلام جعفریان، صدرایی و اسلامی انجام می‌شود و این نشست ساعت ۱۱/۳۰ به پایان می‌رسد.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی علامه علم الهدی تصریح کرد: با توجه به اینکه تصحیح آثار سید مرتضی علم‌الهدی گسترده است نشست اصلی کنگره سال آینده برگزار می‌شود و برای اینکه گزارش کاری داده شود و تمبر یادبودی که وزارت ارتباطات زحمت آن را کشیده رونمایی شود پیش نشست این نشست در قم برگزار می‌شود.

خوش قلب اظهار داشت: در حاشیه این نشست نمایشگاهی شامل نسخ خطی سید مرتضی علم الهدی و آثار ویژه چاپ شده از این عالم دینی نمایش داده می شود.

وی بیان کرد: آیت الله استادی عضو مجلس خبرگان رهبری، سید مهدی صادقی استاندار قم، مدیرکل پست کشور و معاون وزیر ارتباطات از جمله افرادی هستند که برای حضور در نشست مقدماتی کنگره علامه علم الهدی دعوت شده‌اند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdch6wnx.23nmxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما