شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۱۲
کد مطلب : 36200
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی:

خصوصیات اخلاقی و تقوای حضرت عبدالعظیم (ع) الگوی مناسبی برای جامعه است

قم نيوز : قم نگار: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شخصیتی بود که از صفات اخلاقی عرفانی، زهد، تقوا و علم برخوردار بود که از این جهت عنوان الگوی مناسبی برای جامعه اسلامی است.
خصوصیات اخلاقی و تقوای حضرت عبدالعظیم (ع) الگوی مناسبی برای جامعه است
آیت الله محسن غرویان در گفت‌و‌گو با خبرنگار قم نگار، با اشاره به فرا رسیدن سال روز میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اظهار داشت: حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شخصیتی بود که از صفات اخلاقی، عرفانی، زهد، تقوا و علم برخوردار بود که از این جهت عنوان الگوی مناسبی برای جامعه اسلامی است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی افزود: حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) از خاندان اهل بیت (ع) محسوب می‌شوند و مزار ایشان در شهر ری همواره مورد توجه و احترام و تکریم شیعیان در طول تاریخ قرار گرفته است.


آیت الله غرویان با اشاره به نقش حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در زمینه ترویج روایت اهل بیت (ع) گفت: شخصیت ایشان در کتب روایی به عنوان یک راوی ثقه مطرح شده که روایت‌هایی را از ائمه معصومین (ع) نقل کرده است وهمچنین در کتب رجال از حضرت عبدالعظیم (ع) به عنوان یک شخصیت مورد اعتماد یاد شده است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بیان کرد: مزار حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همواره محل پرورش علما، زهاد و عبادت کنندگان بوده که مورد توجه قرار گرفته است که در این زمینه نیاز است تا نسل جوان را با خصوصیات اخلاقی و علمی این نوه امام که مورد تائید ائمه(ع) بود آشنا کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه بابیان اینکه حضور حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شهر ری آثار و برکات زیادی برای این شهر به همراه داشت، بیان کرد: در کنار مزار و مرقد ایشان همواره حوزه‌های درسی برقرار بوده و علمای بزرگی مثل صاحب کتاب اصول کافی یعنی مرحوم کلینی از همین منطقه ظهور کرده است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcawune.49niw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما