دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب : 65834
منبع : خبرگزاری ايرنا

قم آماده برگزاری باشکوه جشن های دهه کرامت

قم نيوز : استان قم به مناسبت دهه کرامت که از 24 تیرماه همزمان با میلاد خجسته حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز می شود، آماده می شود ضمن برگزاری جشن و سرور ، برنامه های مختلف مذهبی ، فرهنگی و هنری را به اجرا گذاشته و از زائران سراسر کشور به خوبی پذیرایی و خدمت رسانی کند.
قم آماده برگزاری باشکوه جشن های دهه کرامت
قم آماده برگزاری باشکوه جشن های دهه کرامت
به گزارش قم نیوز برگزاری جلسات مختلف برای برنامه ریزی این دهه طی یک ماه گذشته رنگ و بوی عینی تری به خود گرفته و نشست شورای فرهنگ عمومی درخردادماه گذشته که عملا با هدف تبیین برنامه های دهه شکل گرفت، نشان می دهد مسئولان عزم خود را جذم کرده اند که امسال به بهترین وجه دهه کرامت را به شکرانه وجود مضجع شریف بانوی کرامت در شهر مقدس قم برگزار نمایند.
دراین راستا اعضای ستاد گرامیداشت جشن های دهه کرامت روز گذشته با تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) دیدار داشتند که آخرین اقدامات انجام شده دراین رابطه را اعلام نمایند.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم دراین جلسه با اشاره به پیش بینی 25مصوبه برای برگزاری دهه کرامت گفت: تمام امکانات و ظرفیت ها برای پذیرایی مطلوب از زائران دهه کرامت به کار گرفته شده است‌.
یونس عالی پور اظهار داشت: برغم فرهنگی بودن ماهیت دهه یاد شده، همه دستگاه ها در حوزه های مختلف در برپایی جشن ها و خدمت رسانی خوب و موثر به زائران، مشارکت فعال دارند.

وی با اشاره به تشکیل کمیته های زیر مجموعه ستاد بزرگداشت دهه کرامت و تصویب مصوبه هایی، از عملیاتیشدن آنها برای ایجاد فضای مناسب از حیث اسکان، تنظیم بازار و تامین مایحتاج عمومی، خبر داد.

معاون استاندار قم با بیان اینکه برای عفو زندانیان جرائم غیر عمد نیز تصمیم خوبی گرفته شده است، افزود: از سوی هتل داران و مدیران مراکز اقامتی استان نیز تخفیف هایی به زائرانی که در این دهه به استان سفر می کنند، را خواهیم داشت.
قم اکنون دارای بیش از 13هزار تخت برای اقامت زایران است.

عالی پور، تهیه حمایل خادمی حضرت معصومه (س) برای پرسنل نیروی انتظامی، نصب بنر تبلیغاتی و برچسب در معابر شهر و همچنین روی خودروها را از دیگر اقدام های برنامه ریزی شده جهت انجام توسط کمیته فرهنگی ستاد این دهه عنوان کرد، و گفت: مکاتبه استانداری قم با دیگر استانداری های کشور برای اعزام زائر و میهمان ویژه نیز از برنامه های در دستور کار دهه کرامت است.
وی با اشاره به تدارک استقبال ویژه از زائران دهه کرامت در ترمینال و راه آهن قم استان افزود: برگزاری مسابقه های فرهنگی، بخشودگی جرایم نقدی ، آماده سازی سیما و منظرشهری، نصب تابلوهای خیر مقدم زائران، انجام برنامه های ویژه در بوستان ها و پارک ها و برپایی ایستگاه های صلواتی در مجتمع های بین راهی و ورودی شهر نیز در دستور کار قرار دارد.

** مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز دراین جلسه با اشاره به ایجاد یک وفاق و همدلی بسیار خوب بین دستگاه های اجرایی بویژه بخش های فرهنگی برای برگزاری هر چه بهتر و باشکوه تر دهه کرامت گفت: حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا (ع) برای نخستین بار جشنواره سرود رضوی را برگزار می کند.
سید موسی حسینی کاشانی با اشاره به استقبال خوب صورت گرفته از این جشنواره هنری از ارسال 130 اثر به دبیرخانه آن خبر داد، و افزود: مراسم پایانی این جشنواره که نماز نیز از موضوع های آن است در دهه کرامت در تالار مرکزی شهر انجام خواهد شد‌.
شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) هم زمان با دهه کرامت، سالروز میلاد امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و بزرگداشت حضرت احمد ابن موسی (شاهچراغ) در 31 استان و کشورهای مختلف برگزار می شود که بر بخشی از آن ، مربوط به سرود رضوی می باشد که به میزبانی قم ترتیب می یابد.
گروه های سرود سراسر کشور می توانند، با سرودهایی درخصوص امام موسی کاظم(ع)، امام رضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت احمد ابن موسی 'شاهچراغ' (ع) دراین جشنواره شرکت کنند.
جشنواره بین المللی امام رضا (ع) هر ساله از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در داخل و خارج کشور برگزار شده و در آن اندیشمندان، پژوهشگران و هنرمندان آثار فاخر خود را با هدف ترویج فرهنگ، سیره و معارف رضوی عرضه می کنند.

** مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم نیز در این جلسه با بیان اینکه در دهه کرامت یک روز به نام بزرگداشت امامزادگان نامگذاری شده ، گفت: این سازمان ستادی برای دهه کرامت تشکیل و جشن ها و برنامه های متنوعی پیش بینی کرده است.
حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم؛ اعزام مبلغ و برپایی خیمه های معرفت که همواره مورد استقبال زائران بوده را از جمله این برنامه ها برشمرد و گفت: برگزاری همایش امامزادگان با محوریت امام زاده سید معصوم (ع) واقع درمنطقه نیروگاه، محفل انس قرآن مجید با حضور قاریان برجسته وهمچنین برپایی جشن های متنوع در بقاع متبرکه نیز از دیگر برنامه های این دهه به شمار می رود.
در استان قم 440 امامزاده مدفون هستند.

** معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) نیز دراین جلسه با بیان اینکه برنامه های دهه کرامت به صورت رسمی در روز 23 تیرماه با استقبال از کاروان زیر سایه خورشید و همچنین آیین تعویص پرچم حرم حضرت معصومه(س) در صحن امام رضا این مکان مقدس آغاز می شود، گفت:جشن بزرگ مردمی کرامت، آیین گشایش جشنواره جهانی امام رضا(ع) و اجتماع بانوان در شبستان نجمه خاتون از شاخص ترین برنامه های دهه کرامت این آستان مقدس است.
حجت الاسلام صفر فلاح زاده با اشاره به برگزاری 12 شب جشن و سرور در صحن بزرگ فاطمی با موضوع شخصیت شناسی امام رضا(ع) و همچنین ویژه برنامه هایی برای جوانان افزود: برپایی نمایشگاه بهشت بانو و تجلیل از 150 قرآن آموز مرکز قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه(س) که موفق به حفظ قرآن شدند نیز از برنامه های پیرامونی این جشن ها خواهد بود.
از یکم ذی القعده سالروز ولادت حضرت معصومه(س) تا یازدهم ذی القعده سالروز میلاد حضرت امام رضا(ع)، به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.
خدمت کریمانه به رسم اهل بیت (ع) به عنوان شعار این دهه درسالجاری انتخاب شده است.

انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcfjcdv.w6dtmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما