پنجشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۴
کد مطلب : 66625
منبع : روزنامه اقتصاد آینده

بانوی پست چی

قم نيوز : روزنامه اقتصاد آینده قم گفتگوی با یکی از تنها معاونان زن ادارات قم، زینب یاسری، معاونت اجرایی اداره کل پست استان قم کرده است.
بانوی پست چی
به گزارش قم نیوز زن بودن در قم اگر چه از دریچه عفاف و حجاب و فرزندآوری مورد تایید همگان است اما زمانی که پای زنان به پست‌های مدیریتی باز می‌شود چندان مورد قبول جامعه مردسالار حاکم نیست.

بسیاری به غلط چنین می پندارند که زنان در کار اجرایی و پست‌های مدیریتی توان کافی ندارند اما یکی از کسانی که غلط بودن این پندار را اثبات کرده است، زینب یاسری، معاون اجرایی اداره کل پست استان قم است که سه و اندی است در پست معاونت اجرایی اداره کل پست استان قم فعال است.

اگر چه یاسری در مصاحبه‌ای که اخیرا با روزنامه اقتصاد آینده داشته است، از مشکلات خود با جامعه مردسالار و دیوان سالاری اداره و جریاناتی که همواره قصد سواستفاده مالی و اداری از قدرت خود را دارند، نزده است اما بد نیست بدانیم که وی مدتی است مورد غضب جریاناتی در اداره کل پست استان قم قرار گرفته است. کسانی که چشم به پست اداری وی دوخته اند تا با جایگزینی مهره‌های خودشان، به دستی باز و فراغ خاطر دست به فعالیت دلخواه خود زنند، کاری که زینب یاسری اجازه انجام آن را تا زمانی که در این منصب است،‌ نخواهد داد.

متن گفتگوی منتشر شده در روزنامه اقتصاد آینده به شرح زیر است:

رئیس‌جمهوری چندی پیش دستورالعمل اجرائی نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای و افزایش تعداد مدیران زن و جوانان در دستگاه‌های اجرائی به 30 درصد تا پایان برنامه ششم را ابلاغ کرد .
بر اساس این دستورالعمل اجرائی، «حسن روحانی» تاکید کرده که برای بهره‌ گیری از ظرفیت زنان و جوانان توانمند کشور برای تصدی پست‌های مدیریتی، میزان تجربه موردنیاز برای تصدی هر یک از سطوح مدیریت حرفه‌ای (از تجربه خدمت دولتی) در مورد زنان و کارمندان کمتر از ١٥ سال سابقه در مواردی که سایر شرایط احراز شده باشد، به دوسوم زمان پیش‌بینی‌شده توسط شورای راهبری توسعه مدیریت دستگاه تقلیل می‌یابد.

همچنین قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه نسبت مدیران زن در پست‌های مدیریتی به ٣٠ درصد افزایش یابد.
خجسته میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و همزمانی این مناسبت به نام روز دختر، بهترین فرصت بود تا به سراغ یکی از بانوان موفق و برتر استان قم برویم که با تلاش ها و مدیریت عالی، بهترین و شایسته‌ترین الگو برای دختران سرزمین ما خواهد بود.

زینب یاسری با 37 سال سن دارای فوق لیسانس مهندسی فناوری اطلاعات گرایش تجارت الکترونیک حدود 13 سال است که در اداره کل پست استان قم فعالیت می‌کند و از سال 93 نیز به سمت معاونت اجرایی اداره کل پست استان قم منصوب شده است.

چی شد که یک خانم برای معاون پستی در قم منصوب شد؟
از سال 93 گرایش و دیدگاه شرکت ملی پست در راستای توسعه فناوری و تجارت الکترونیک به سمت سیاست‌های جدید متناسب با نیاز جامعه رفته است و گسترش فعالیت ها در این بخش در دستور کار قرار گرفته بود که برای پیشبرد اهداف سازمان با توجه به مدرک تحصیلی بنده، مرا انتخاب کردند.

رمز موفقیت و محبوبیت شما در اداره کل پست قم چیست؟
سعی کردم با تلطیف کردن فضای کار اجرایی، از بین بردن بروکراسی خشک اداری و برقراری ارتباط مستمر و رودررو با کارکنان همواره حس آرامش و حمایت را به کارکنان و همکاران منتقل کنم به گونه ای که حتی نامه رسان‌ها نیز خود را در پیشبرد اهداف اداره سهیم و مسئول می دانستند و این امر تاثیر بسیاری در این احساس رضایت داشته است، همچنین با درک متقابل و برقراری ارتباط محترمانه توانستیم به زبان فهم مشترک دست یابیم.

شاهدیم پست استان قم عملکرد رو به رشدی دارد در این زمینه هم توضیح بفرمایید.
اداره کل پست استان قم در حوزه‌های مختلف ازجمله بهبود شاخص‌ها و کیفیت توزیع مرسولات و امانات پستی، کنترل هزینه‌ها، توسعه فناوری در ارائه خدمات پستی، پیاده سازی پروژه مدیریت نشانی مکان محور و استعلامات میان دستگاهی (GNAF)، تغییر در نحوه حمل و نقل مبادله پستی به منظور تسریع در خروج نامه رسان‌ها از اداره، اصلاح ساختار مالی با هدفمند کردن پرداخت‌ها، افزایش نظارت‌های مالی و به روز کردن واریز درآمدها، راه اندازی و توسعه سیستم همراه نامه رسان برای گوشی‌های هوشمند و تجهیز موزعین، اجرای پست لجستیک در برنامه ششم توسعه و انتخاب پست استان قم به عنوان پایلوت طرح و همچنین پیاده سازی پروژه اقتصاد مقاومتی با کمک دفتر فناوری استانداری، عملکرد مطلوبی داشته است که با این وجود می‌توان وضعیت پست استان قم را مطلوب ارزیابی کرد و آینده ی روشنی را برای پست استان قم دید.
اداره پست استان قم توسط توسعه نرم افزار گیت وی و بازار الکترونیک شرکت ملی پست و اتصال اکثر فروشگاه‌های اینترنتی، توانسته بازار فروش اینترنتی را جذب کند و تاثیر بسیاری در بهبود وضعیت در این بخش داشته باشد. ناگفته نماند در راستای اشاعه فرهنگ انقلاب اسلامی، شرکت ملی پست با صدور مجوز تخفیف ویژه برای مطبوعات و انتشارات حوزوی، گام موثری برداشته است.

به عنوان یک مدیرموفق بفرمایید آیا حجاب محدودیتی در این حرفه ایجاد می کند؟
نه تنها مانعی ایجاد نکرده است بلکه بعنوان تکلیف اسلامی و ملی بسیاری از موانع پیشرو را برداشته و باعث برقراری روابط سالم و سازنده‌تری نیز شده است. بسیاری از هموطنان تصور می‌کنند که حجاب مانع اشتغال و مسئولیت پذیری است و انتصاب و حضور موفق، مدبرانه و مؤمنانه توام با حفظ حجاب نه تنها مخالفتی با شعائر اسلامی ندارد بلکه موید آن است.

-تعامل شما و دیگر مدیران خانم استان چگونه است؟
با مدیران استان و به خصوص مدیران خانم ارتباط تعاملی و کارسازی داریم و به دلیل شرایط کاری مشابه در این خصوص توانسته‌ایم به درک متقابلی برسیم.

اداره پست استان قم را چگونه می‌بینید؟
سیاست پیش روی مدیران در عرصه افزایش بهره‌وری و تعدیل هزینه‌ها و تسهیل در ارائه خدمات موجب شده تا آینده روبه رشدی در راستای نظام برای اداره کل پست استان قم داشته باشیم.

صحبت پایانی
جا دارد اینجا کمال تشکر و قدردانی را از مقام عالی وزارت ارتباطات که توانسته با تدابیر خود شرایط مطلوبی را در خصوص پیشرفت بانوان در حوزه‌های ذی ربط بوجود آورد، داشته باشم و همچنین از مدیرعامل محترم شرکت ملی پست ج.ا.ا و مدیرکل محترم اداره پست استان قم که همواره اعتماد خوبی به بانوان داشته و حمایت‌های لازم را از آن‌ها انجام داده‌اند تشکر ‌کنم.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcenp8p.jh8pwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما

شهامت
ای کاش روزنامه اقتصاد آینده ، و سایت قم‌نیوز قبل از انتشار این‌ قبیل مصاحبه ها یک نظر سنجی و یا تحقیق میدانی از کارکنان انجام میدادن ، بعد این قبیل مصاحبه هارو منتشر کنن