سه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب : 100101

کاهش استفاده از ماسک نگران‌کننده است

قم نيوز : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم ضمن گلایه از برخی بی‌توجهی‌ها نسبت به استفاده از ماسک در ادارات، اماکن تجاری و مکان‌های عمومی گفت: هرگونه عادی انگاری کرونایی و روی آوردن به تجمعات می‌تواند سبب بروز مجدد روند سینوسی بیماری کرونا در قم شود.
کاهش استفاده از ماسک نگران‌کننده است
کاهش استفاده از ماسک نگران‌کننده است
به گزارش قم نیوز سیامک محبی امروز با اشاره به آخرین آمار هفتگی مربوط به بیماری کووید۱۹ در استان بیان کرد: این آمار بیانگر آن است که با وجود کاهش ۱۲ درصدی تست‌های کرونا، تعداد مبتلایان به این بیماری در استان ۲۴ درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: البته همه مردم باید توجه داشته باشند که هنوز با شرایط عادی فاصله داریم و هرگونه عادی انگاری، کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، روی آوردن به تجمعات و مانند آن می‌تواند روند سینوسی بیماری را به دنبال داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم به آخرین آمار هفتگی رهگیری و مراقبت از بیماران کرونایی در منزل اشاره کرد و گفت: بر اساس این آمار، ۹ هزار و ۱۰۰ مورد رهگیری و ۷۵ مورد مراقبت در منزل طی یک هفته در قم انجام شده است.

وی در مورد آمار هفتگی تست‌های سریع کرونا اظهار کرد: استان قم با میانگین انجام حدود ۱۰ هزار تست سریع در هر هفته همچنان در گروه استان‌های برتر کشور است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان به آمار هفتگی بازدیدهای نظارتی ناظران سلامت اشاره و خاطرنشان کرد: چهار هزار بازدید نظارتی هفتگی، یک هزار اخطار و ۴۰ مورد غیرفعال‌سازی انجام شده است.

وی در مورد میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مشاغل و اماکن مختلف یادآور شد: متأسفانه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مواردی مانند نانوایی‌ها، آرایشگاه‌ها، ادارات و سازمان‌ها، اماکن ورزشی و تفریحی، جایگاه‌های سوخت و سی‌ان‌جی، پایانه‌های مسافربری درون و برون شهری، آرامستان‌ها، گیم نت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مطب‌ها کمتر از ۷۵ درصد است و عملا مطلوب نیست.

رئیس مرکز بهداشت استان همچنین به چالش برخی تجمعات در آرامستان‌ها اشاره و بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا با مشارکت نهادهای مرتبط افزایش نظارت‌ها را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: چالش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در اماکن مذهبی استان مانند حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها بیشتر در مورد رعایت فاصله‌گذاری‌هاست که لازم است دقت بیشتری شود.

محبی درباره آخرین آمار استفاده از ماسک در بین مردم استان گفت: در حال حاضر حداکثر ۶۲ درصد مردم قم در معابر عمومی از ماسک استفاده می‌کنند، ضمن آن که این آمار در حمل و نقل عمومی کمتر است و عدد ۵۶ درصد را نشان می‌دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با ابراز نگرانی از درصد استفاده از ماسک در ادارات و سازمان‌های استان تصریح کرد: درحالی‌که استفاده از ماسک باید به عنوان شرط ارائه خدمات به جامعه هدف در ادارات و سازمان ها مطرح باشد، اما آمار بیانگر آن است که حداکثر استفاده از ماسک در ادارات و سازمان‌ها حدود ۷۲ درصد است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcawwn6649nw61.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما