چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : 100120
منبع : قم نیوز

میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان ۵۱ درصد است

قم نيوز : رئیس مرکز بهداشت قم گفت: مسافرخانه‌ها، نانوایی‌ها، آرایشگاه‌ها، آبمیوه و بستنی فروشی، رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها، گیم نت‌ها و مطب‌های پزشکی نیز از اصنافی است که رعایت دستورالعمل های بهداشتی در آن‌ها رضایت بخش نیست.
میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان ۵۱ درصد است
میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان ۵۱ درصد است
به گزارش قم نیوز سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به وجود ۸ هزار زن باردار در قم، عنوان کرد: ۹۸۴ مادر باردار از ابتدای آغاز واکسیناسیون این گروه سنی اقدام به تزریق واکسن کرده اند که فقط ۱۲ درصد از این گروه را شامل می‌شود و یکی از دلایل عدم استقبال واکسیناسیون انتظار آن‌ها برای واردات واکسن فایزر برآورد می‌شود در حالی که طبق اطلاعیه وزارت بهداشت به این گروه سنی نیز از واکسن‌های موجود در کشور استفاده خواهد شد و این افراد منتظر واردات فایزر نباشند.

محبی بیان کرد: همچنان وضعیت آرامستان‌های شهری قم از نظر فاصله‌گذاری و ایجاد تجمعات خطرآفرین نگران کننده‌است.

رئیس مرکز بهداشت قم ادامه داد: مسافرخانه‌ها، نانوایی‌ها، آرایشگاه‌ها، آبمیوه و بستنی فروشی، رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها، گیم نت‌ها و مطب‌های پزشکی نیز از اصنافی است که رعایت دستورالعمل های بهداشتی در آن‌ها رضایت بخش نیست.

محبی با بیان اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان ۵۱ درصد برآورد می‌شود، یادآور شد: ۶۳ درصد از مردم قم در محافل عمومی از ماسک استفاده می‌کنند که از میانگین کشوری پایین‌تر است.

رئیس مرکز بهداشت قم بیان کرد:طبق آخرین اطلاعات وزارت بهداشت، قم از نظر روند بستری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در جایگاه هفدهم کشوری قرار گرفته‌است.

رییس مرکز بهداشت قم اضافه کرد: هفته قبل ۱۶ هزار تست کرونا در قم انجام گرفته که ۲ هزار و ۸۶۹ مورد از این بین مثبت گزارش شده‌است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: طی هفته منتهی به دوم مهرماه ۳۳ واحد صنفی بدلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شده است.

محبی افزود: درصد پوشش میانگین واکسیناسیون کشوری هم اکنون به ۵۷ درصد رسیده‌است و فقط ۸ میلیون از افرادی که اقدام به تزریق واکسن کردند در سامانه سلامت ثبت نام کرده بودند.

او عنوان کرد: قم روزانه ظرفیت تزریق ۳۰ هزار واکسن را دارد، اما تاکنون این استان رقمی بالاتر از ۱۸ هزار دُز را هنوز تجربه نکرده‌ است.

رئیس مرکز بهداشت قم عنوان کرد: ۳۶ درصد از افراد بالای ۱۸ سال قم نسبت به دریافت واکسن اقدام کرده‌اند که پایین‌تر از میانگین کشوری است.

محبی ادامه داد: در بخش جعفریه درصد پوشش واکسیناسیون ۳۷ درصد، کهک ۴۷ درصد و قنوات ۲۱ درصد است که روند مطلوبی را نشان نمی‌دهد.

رئیس مرکز بهداشت قم یادآور شد: میانگین پوشش افراد سالمند بالای ۷۰ سال در کشور حدود ۹۵ درصد است در حالی که این رقم در قم ۶۷ درصد از این گروه سنی است.

به گفته محبی، طی یک هفته اخیر درصد پوشش واکسیناسیون استان قم ۳.۸ درصد نسبت به هفته قبل از آن افزایش یافته‌است.

سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: تاکنون حدود ۵۵ درصد از افرادی که در قم اقدام به تزریق واکسن کرده‌اند آقا و نزدیک ۴۴ درصد نیز خانم‌ها بوده‌اند.

او با اشاره به ذخیره مطلوب واکسن در قم ابراز کرد: طی یک هفته در مجموع ۳۰۰ هزار واکسن وارد استان قم شده‌است.

محبی همچنین با اشاره به آغاز شروع واکسیناسیون آنفولانزا به مادران باردار، جانبازان و پرسنل بیمارستانی گفت: دست کم باید یک ماه بین تزریق واکسن کرونا و آنفولانزا فاصله باشد.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcb5gb8grhbg8p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما