چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۷
کد مطلب : 100133
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم:

۵۱ درصد مردم قم واکسن تزریق کرده‌اند

قم نيوز : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به تامین 300 هزار دوز واکسن برای قم گفت: طبق آمارها تاکنون ۵۱ درصد مردم قم در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند.
۵۱ درصد مردم قم واکسن تزریق کرده‌اند
۵۱ درصد مردم قم واکسن تزریق کرده‌اند
به گزارش قم نیوز سیامک محبی صبح چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری؛ هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد عنوان کرد: اکنون ۷۳۰ هزار واکسن در قم تزریق شده که ۴۹۰ هزار مربوط به دوز اول و ۲۳۰ هزار دوز مربوط به دوز دوم واکسن بوده و هم اکنون ۵۱ درصد مردم قم واکسن تزریق کرده‌اند باید همه همت کنیم تا پوشش واکسن در قم به ۸۰ درصد برسد.

وی افزود: روز گذشته ۲۰۰ هزار واکسن سینوفارم و ۵۰ هزار دوز واکسن برکت وارد قم شد و قم در زمینه تأمین واکسن مورد نیاز مشکلی ندارد و اکنون برای پوشش بالای جمعیت هدف سیاست محله محور را برای واکسن را اجرا می‌کنیم که این امر در ۲۸ محله شهر قم در حال انجام است.

به گفته محبی، وضعیت استان در زمینه بیماری کرونا مطلوب است و آمار مرگ‌ومیر و بیماران بدحال و بستری‌ها هم روند نزولی به خود گرفته است.

رئیس مرکز بهداشت با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون مادران باردار که جز گروه‌های پرخطر هستند گفت: از سوم شهریور این طرح اجرا شده و تاکنون تنها ۱۲ درصد از این مادران اقدام به تزریق واکسن کردند در حالی که در قم ۸ هزار مادر باردار داریم و جز گروه‌های حساس در زمینه ابتلاء به بیماری هستند.

محبی افزود: هفته قبل ۱۶ هزار تست کرونا در قم انجام گرفته که ۲ هزار و ۸۶۹ مورد کرونا مثبت شناسایی شده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان قم، بیان کرد: همچنان وضعیت آرامستان‌های شهری قم از نظر فاصله‌گذاری و ایجاد تجمعات خطرآفرین نگران کننده‌است؛ طی هفته منتهی به دوم مهرماه ۳۳ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شده است.

محبی ادامه تصریح کرد: اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان ۵۱ درصد برآورد می‌شود، و ۶۳ درصد از مردم قم در محافل عمومی از ماسک استفاده می‌کنند که از میانگین کشوری پایین‌تر است
.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به آغاز فصل پاییز و احتمال بازگشایی مدارس و کاهش محدودیت‌های کرونایی گفت: شیوع بیماری آنفلوانزا امسال بیشتر است و گروه‌های سنی حساس در اسرع وقت نسبت به تزریق واکسن این بیماری باید اقدام نمایند.

وی افزود: مسافرخانه‌ها، نانوایی‌ها، آرایشگاه‌ها، آبمیوه و بستنی فروشی، رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها، گیم نت‌ها و مطب‌های پزشکی نیز از اصنافی است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آنها رضایت بخش نیست.

رئیس مرکز بهداشت قم تصریح کرد: طبق آخرین اطلاعات وزارت بهداشت، قم از نظر روند بستری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در جایگاه هفدهم کشوری قرار گرفته‌است و هنوز ۱۵ منطقه قرمز در استان قم داریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ضمن ارائه گزارشی از روند واکسیناسیون در قم گفت: درصد پوشش میانگین واکسیناسیون کشوری هم اکنون به ۵۷ درصد رسیده‌است و فقط ۸ میلیون از افرادی که اقدام به تزریق واکسن کردند در سامانه سلامت نام نویسی کرده بودند.

محبی افزود: قم روزانه ظرفیت تزریق ۳۰ هزار واکسن را دارد اما تاکنون این استان رقمی بالاتر از ۱۸ هزار دُز را هنوز تجربه نکرده‌است.

وی ادامه داد: ۳۶ درصد از افراد بالای ۱۸ سال قم نسبت به دریافت واکسن اقدام کرده‌اند که پایین‌تر از میانگین کشوری است؛ هم چنین میانگین پوشش افراد سالمند بالای ۷۰ سال در کشور حدود ۹۵ درصد است در حالی که این رقم در قم ۶۷ درصد از این گروه سنی است.

این مسئول به فصل سرد سال و شیوع آنفولانزا هم اشاره و گفت: با آغاز شروع واکسیناسیون آنفولانزا به مادران باردار، جانبازان و پرسنل بیمارستانی گفت: دست کم باید یک ماه بین تزریق واکسن کرونا و آنفولانزا فاصله باشد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfmxdymw6dxya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما