پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : 100149

تلخی کام تولیدکنندگان سوهان قم

قم نيوز : تولیدکنندگان سوهان قم در دوسال اخیر به دلیل شرایط کرونایی، در فروش محصول با مشکل جدی مواجه شده اند.
تلخی کام تولیدکنندگان سوهان قم
تلخی کام تولیدکنندگان سوهان قم
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: کمک به رونق یافتن تولید سوهان در قم به صورت کارگاهی و صنعتی علاوه بر حفظ فرصت‌های شغلی این بخش، عامل مهمی برای جذب گردشگران علاقه‌مند به این سوغات نامی استان است.

او بیان کرد: با توجه به جایگاه مهم محصول سوهان برای اقتصاد قم در بخش‌های صنعتی و گردشگری، خوشه صنعتی تولید این محصول در استان شکل گرفته و فعال است.

سیجانی افزود: تولید صنعتی سوهان و عرضه آن در بسته‌بندی‌های مناسب، علاوه بر حفظ کیفیت آن موجب افزایش ماندگاری این محصول خوراکی شده و استقبال گردشگران برای خرید سوهان قم و انتقال آن به محل سکونتشان را افزایش می‌دهد.

او با اشاره به این که سوهان همواره یکی از مهمترین سوغات قم بوده‌است، ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت‌های صنعتی به کمک تولیدکنندگان این محصول آمده‌است و  برای حفظ جایگاه خود به روش‌های جدید ارائه محصول در بسته‌بندی‌های زیبا و جذاب روی آورده‌اند.

سیجانی گفت:  تولیدکنندگان سوهان قم طی دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن که منجربه کاهش حضور زائران و گردشگران در استان شد، در فروش محصول تولیدی خود با مشکل جدی مواجه شدند و نیازمند حمایت جدی مسئولان برای حفظ و ارتقای وضعیت تولید خود هستند.

رئیس سازمان صمت قم  با اشاره به نقش مهم برندسازی در بازاریابی این محصول خوراکی استان، بیان کرد: تولیدکنندگان سوهان قم به دلیل وجود ظرفیت‌های مورد نیاز، قابلیت بسیاری برای افزایش سطح تولید خود در پاسخ به تقاضای گردشگران داخلی و بین‌المللی دارند و می‌توانند به عنوان عنصری مهم در ارتقای موقعیت گردشگری استان نقش آفرینی کنند.

او با بیان این که قم قابلیت‌های زیادی برای توسعه گردشگری خوراک محور دارد، ادامه داد: شهرک‌های صنعتی قم دارای امکانات و زیرساخت‌های موردنیاز برای توسعه فعالیت خوشه صنعتی سوهان و تولید سایر محصول‌های خوراکی است و آمادگی جذب سرمایه‌گذاران در این بخش را دارد.


انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcc0xqso2bqxs8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما