قم نيوز : وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان رهبری، در پاسخ به دغدغه‌های موجود نسبت به ناهنجاری‌ها و معضلات فرهنگی جامعه از تدوین برنامه‌های تحولی کلان در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر خبرداد.
وعده وزیر ارشاد به نمایندگان خبرگان برای تحول در حوزه فرهنگ
وعده وزیر ارشاد به نمایندگان خبرگان برای تحول در حوزه فرهنگ
به گزارش قم نیوز کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان رهبری در هشتمین جلسه خود از ابتدای سال جاری، که در سالن جلسات دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم برگزار شد، با دعوت از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بررسی برنامه‌های تحولی کوتاه مدت و بلند مدت این وزارتخانه را در دستور کار قرار داد. 

در این نشست، اعضاء کمیسیون مطالبات خود در مورد برخی ناهنجاری‌ها و معضلات فرهنگی در جامعه به ویژه عرصه فرهنگ عمومی، وضعیت مد و لباس، سینما و تئاتر، موسیقی، حوزه نشر و کتاب و اصلاح برخی روش‌ها در موضوع رایزنی‌های فرهنگی در خارج از کشور را مطرح و به بحث و تبادل نظر در این مسائل پرداختند.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با تقدیر از دغدغه‌مندی نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و تأیید وجود برخی ناهنجاری‌ها، ضمن تشریح رویکرد و برنامه‌های تحولی این وزارتخانه در دولت سیزدهم گفت: برنامه‌های کلان ما در حوزه‌های مختلف با نگاه تحولی به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر تدوین شده و در تعامل با سایر دستگاه‌های فرهنگی این نگاه در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود. 

وی همچنین فعال‌تر شدن رایزن‌های فرهنگی خارج از کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: در برنامه جدید رایزن‌های فرهنگی خارج از کشور از انفعال خارج شده و با بکارگیری نیروهای متخصص، معتقد و با انگیزه این حوزه نیز فعال‌تر عمل خواهد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به هماهنگ‌سازی جریان‌های فرهنگی کشور و توزیع عادلانه امکانات افزود: فعالیت دستگاه‌های فرهنگی باید به دور از موازی کاری و در راستای اهداف و مسیر مشترک نظام در عرصه فرهنگ اسلامی و در تراز نظام اسلامی باشد.

کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان رهبری از ابتدای آغاز بکار دوره پنجم این مجلس، همواره مطالبه‌گری از مسؤولان فرهنگی و بررسی معضلات بخش‌های فرهنگی را در دستور کار داشته و از ابتدای تشکیل دولت سیزدهم، با بازتعریف مطالبه‌گری، با وجود وقوف بر مشکلات و موانع، مسائل را با نگاه تحول، تغییر و اصلاح ساختارها دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciwuaz5t1auz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما