يکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۸
کد مطلب : 100210
منبع : قم نیوز

خودداری پرسنل بیمارستان نکویی قم از درمان یک نوزاد

قم نيوز : خودداری یکی از پرسنل بیمارستان دولتی نکویی قم و انتشار این مطلب توسط پدر وی، سبب اعتراض خبرنگاران و پیگیری دست اندرکاران دانشگاه علوم پزشکی شد.
خودداری پرسنل بیمارستان نکویی از درمان یک نوزاد آسیب دیده.
خودداری پرسنل بیمارستان نکویی از درمان یک نوزاد آسیب دیده.
به گزارش قم نیوز خودداری یکی از پزشکان مرکز درمانی نکویی قم از درمان یک نوزاد در قم، سبب واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی شده است.

در مطلبی که حمید پدر این کودک در پیام‌رسان‌ها منتشر کرده و یک نسخه از آن را برای رسانه‌های قم نیز ارسال کرده است، آمده است که روز جمعه نهم مهر 1400 به سبب عارضه ایجاد شه برای دست نوزاد خود، به  بیمارستان دولتی نکویی قم مراجعه کرده است.

اعرابی در ادامه گفته که پس از مدتی تاخیر در رادیولوژی و هدایت به سمت اتاق پانسمان، با برخورد غیر حرفه‌ای‌ از سوی یکی از پرسنل درمان روبرو شده و در نهایت این فرد علی رغم دستور پزشک از پانسمان دست نوزاد وی خودداری کرده است.

این پرسنل بیمارستان که نام وی تاکنون منتشر نشده است، سپس از پانسمان دست نوزاد توسط دیگر پرسنل نیز خودداری کرده و در نهایت پزشک اورژانس در برابر اصرار حمید اعرابی، «یک باند معمولی» به دور دست فرزند وی پیچیده و وی را به پزشک متخصص ارجاع داده است.

بنا بر ادعای اعرابی، این پدر قمی مجبور به پرداخت یک میلیون تومان برای پذیرش بیمار خود شده علی رغم این که دارای دفترچه بیمه نیز بوده است و سپس بدون انجام درمان تخصصی، به سبب تاخیر در حضور دکتر فرزند خود را با رضایت شخصی مرخص کرده و ادامه درمان را در یک مرکز خصوصی قم پیگیر شده است.

جلسه بررسی واقعه پیش آمده در بیمارستان نکویی قم
پس از انتشار این مطلب در گروه های خبری قم، دکتر حکیم الهی رییس مرکز درمانی نکویی فرقانی در پیامی به یکی از خبرنگاران، از پیگیری این موضوع خبر داده است. وی نوشته است: «امروز از چند طریق این موضوع به اینجانب منتقل شد و دستور بررسی داده ام تا افراد خاطی شناسایی شوند»

باز ادامه انتشار این خبر و درخواست پیگیری این موضوع از سوی خبرنگاران قم، امروز صبح جلسه بررسی شکایت حمید اعرابی با حضور معاون درمان و مسوولین بیمارستان نکویی برگزار شده است و مدیران دانشگاه علوم پزشکی بر لزوم پیگیری این دست برخوردها که سبب ناراحتی مردم می‌شوند، تاکید کرده‌اند. همچنین ادامه این جلسه به عصر امروز، یکشنبه، موکول شده بود که خبری از آن تاکنون منتشر نشده است.

در تحولی دیگر دکتر حکیم الهی، رییس بیمارستان نکویی نیز در گفتگوی تلفنی، ضمن عذرخواهی از حمید اعرابی به سب آنچه کوتاهی پرسنل این بیمارستان در درمان نوزاد وی عنوان شده، خبر از پیگیری کامل این موضوع تا حصول نتیجه و تنبیه خاطیان داده است.

قم نیوز به محض دریافت اطلاعات تکمیلی درباره این خبر، مخاطبان خود را مطلع خواهد کرد.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcb8gb8grhbg5p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما