دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب : 100229

صادرات قم در شهریورماه ۲۹۴ درصد رشد داشت

قم نيوز : مدیرکل گمرکات قم گفت: صادرات استان قم از نظر ارزش دلاری در شهریورماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹۴ درصد رشد داشته است.
صادرات قم در شهریورماه ۲۹۴ درصد رشد داشت
صادرات قم در شهریورماه ۲۹۴ درصد رشد داشت
به گزارش قم نیوز اسفندیار دریکوندی مدیرکل گمرکات قم گفت: طی این مدت ۱۷هزار و ۶۳۹ تن کالا به ارزش حدود ۳۳ میلیون دلار از گمرکات قم به بازار‌های هدف منطقه‌ای و جهانی صادر شد که نشان از حضور فعالان اقتصادی استان در عرصه تجارت بین‌المللی دارد.

مدیرکل گمرکات قم همچنین با اشاره به این‌که بیشتر حجم واردات کالا در قم نیز مربوط به تجهیزات مورد استفاده در واحد‌های تولیدی است، افزود: در همین مدت چهار هزار و ۲۳۱ تن کالا به ارزش ۲۰ میلیون و ۶۰۵ هزار دلار از کشور‌های مختلف جهان وارد گمرکات استان شد.

دریکوندی در ادامه با بیان اینکه گمرکات قم به دنبال حمایت حداکثری از فعالان اقتصادی استان است، تاکید کرد: پیش‌بینی‌ها حکایت از روند رو به رشد ایجاد شد طی ادامه امسال و سال‌های آینده در عرصه تجارت استان قم دارد.

او افزود: علاوه بر این، گمرکات قم در زمینه مقابله با عرضه کالا‌های قاچاق در سطح استان نیز بسیار حساس بوده و در همین رابطه با همکاری سایر دستگاه‌های متولی ضمن تشکیل پرونده‌های مظنون به قاچاق و ارجاع آن به مراجع قضایی برای برخورد قانونی، از گسترش تولید داخلی حمایت می‌کند.

دریکوندی گفت: از همه ظرفیت‌های قانونی و بستر‌های الکترونیکی ایجاد شده در راستای تسهیل فرآیند‌های اداری در گمرکات قم استفاده خواهیم کرد تا امور فعالان اقتصادی استان با سهولت و سرعت بیشتری انجام شود.

گفتنی است بیشترین حجم صادرات و واردات استان قم در مسیر‌های سبز و زرد است که امور اداری مربوط به آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون توقف انجام می‌پذیرد تا فعالان اقتصادی در این استان با سهولت بیشتری در بازار‌های جهانی حضور داشته باشند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcb5gb89rhbg5p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما