پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۲۳
کد مطلب : 100308

تداوم چالش‌های بایدن؛ کاهش محبوبیت و ضعف در اداره کشور

قم نيوز : تازه‌ترین نظرسنجی در آمریکا از کاهش محبوبیت جو بایدن رئیس جمهور این کشور در حالی حکایت دارد که گفته می‌شود بایدن در زمینه میزان جلب اعتماد مردمی با چالش مواجه شده است.
تداوم چالش‌های بایدن؛ کاهش محبوبیت و ضعف در اداره کشور
تداوم چالش‌های بایدن؛ کاهش محبوبیت و ضعف در اداره کشور
به گزارش قم نیوز تازه‌ترین نظرسنجی در آمریکا در زمینه میزان محبوبیت جو بایدن رئیس جمهور این کشوراز کاهش محبوبیت وی که حد نصابی تازه از این حیث محسوب می‌شود، حکایت دارد.

 به نوشته وبگاه عاروتص شوع بر اساس نظرسنجی دانشگاه کوئینپیاک که روز چهارشنبه منتشر شد، میزان محبوبیت بایدن به ۳۸ درصد کاهش یافته است، در حالیکه سه هفته قبل این آمار 42 درصد و در اواسط فوریه بالای ۵۰ درصد بالا بود.

تیم مالوی تحلیلگر نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک گفت:«بایدن در زمینه میزان جلب اعتماد مردمی، تردید در  زمینه توانایی در رهبری کشور و چالش در زمینه میزان شایستگی کلی، از هر سو مورد تهاجم قرار گرفته است و میزان رضایتمندی از او همچنان به سمت نزولی خود ادامه می‌دهد و به حدی می‌رسد که در دوره دونالد ترامپ، رئیس جمهورسابق این کشور هم  دیده نشده بود.»

بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید دیگر، مقبولیت عملکرد رئیس جمهور آمریکا نسبت به ماه گذشته، پنج درصد دیگر کاهش یافت.

طبق نتایج نظرسنجی مشترک خبرگزاری آسوشیتد پرس و مرکز تحقیقاتی نورک، مقبولیت بایدن در انتهای ماه سپتامبر امسال به ۴۹ درصد رسیده است. این در حالی است که طبق نظرسنجی‌های مشابهی، مقبولیت بایدن در ماه آگوست ۵۴ درصد و در ماه قبل از آن (جولای) ۵۹ درصد بود.

از ماه جولای تا سپتامبر امسال (ظرف دو ماه)، مقبولیت عملکرد بایدن در میان دموکرات‌ها از ۹۲ به ۸۵ درصد رسیده است. این میزان در میان افراد مستقل از ۶۲ به ۳۸ درصد رسیده و در میان جمهوری‌خواهان، بدون تغییر و ۱۱ درصد بود.

علاوه بر این، مقبولیت عمکرد دولت بایدن در میان سفید‌پوستان آمریکایی از ۴۹ به ۴۲ درصد و در میان سیاه‌پوستان این کشور از ۸۶ به ۶۴ درصد رسیده است.

 بایدن به دلیل نحوه برخوردش در تخلیه آمریکایی‌ها و افغانستانی‌ها از افغانستان، به ویژه پس از انفجار انتحاری داعش در فرودگاه کابل که منجر به کشته شدن ۱۳ نظامی آمریکایی و دستکم ۱۶۹ غیر نظامی افغانستانی شد، مورد انتقاد دو حزبی در این کشور قرار گرفت.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcjyyevouqeytz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما