کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حاکمان افغانستان باید پاسخگو و پیگیر حادثه تروریستی قندوز باشند

خبرگزاری ايرنا , 17 مهر 1400 ساعت 12:49

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با صدور پیامی به مناسبت حادثه تروریستی مسجد جامع شیعیان در ولایت قندوز افغانستان آورده است: بی‌تردید در همه ویرانی‌های این کشور و دیگر کشورهای اسلامی، مستکبران عالم و گروه‌های افراطی سهیم‌اند و حاکمان افغانستان باید پاسخگو و پیگیر باشند.


به گزارش قم نیوز در متن پیام آیت الله علیرضا اعرافی آمده است:«فاجعه غمبار و جانسوز شهادت و جراحت جمع کثیری از مردم شریف افغانستان در مسجد جامع شیعیان در ولایت قندوز مایه خشم حوزه‌های علمیه و مسلمانان و آزادگان ایران و جهان شد، این مصیبت جانکاه را به مردم شریف و نجیب و شجاع و مظلوم افغانستان و علما و بزرگان و حوزه‌های علمیه آن کشور سرافراز و مقاوم و بازماندگان محترم شهدای حادثه تسلیت گفته، مصرانه از مسؤلان آن کشور و مجامع بین المللی خواهان تحقیق پیرامون آن و شناسایی و مجازات عاملان و مسببان آن هستیم.

پبی تردید در همه ویرانی‌های این کشور و دیگر کشورهای اسلامی، مستکبران عالم و گروه‌های افراطی سهیم‌اند و حاکمان افغانستان باید پاسخگو و پیگیر باشند.

همه این مصائب و چالش‌های این کشور نشان دهنده ضرورت شکل‌گیری دولت فراگیر و با مشارکت همه مردم و اقوام و مذاهب و جریان‌های اصیل سیاسی و مبتنی بر آراء مردم و بازسازی جامع افغانستان براساس اسلام و عدالت و آزادی و پیشرفت است.

به روان پاک همه شهدای امت اسلام و محور مقاومت و شهدای این حادثه و رویدادهای تروریستی درود می‌فرستیم و سلامت آسیب دیدگان و عزت و سربلندی امت اسلامی و کشور افغانستان را از خداوند متعال خواستارم.»

امروز جمعه شانزدهم مهرماه در انفجار انتحاری مسجد شیعیان شهرستان سیدآباد در استان قندوز واقع در شمال افغانستان دست‌کم ۲۰ تَن شهید و ۳۰ تَن نیز زخمی شدند.


انتهای پیام / 106


کد مطلب: 100327

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/100327/حاکمان-افغانستان-باید-پاسخگو-پیگیر-حادثه-تروریستی-قندوز-باشند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir