قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه کشور با صدور پیامی به مناسبت حادثه تروریستی مسجد جامع شیعیان در ولایت قندوز افغانستان آورده است: بی‌تردید در همه ویرانی‌های این کشور و دیگر کشورهای اسلامی، مستکبران عالم و گروه‌های افراطی سهیم‌اند و حاکمان افغانستان باید پاسخگو و پیگیر باشند.
حاکمان افغانستان باید پاسخگو و پیگیر حادثه تروریستی قندوز باشند
حاکمان افغانستان باید پاسخگو و پیگیر حادثه تروریستی قندوز باشند
به گزارش قم نیوز در متن پیام آیت الله علیرضا اعرافی آمده است:«فاجعه غمبار و جانسوز شهادت و جراحت جمع کثیری از مردم شریف افغانستان در مسجد جامع شیعیان در ولایت قندوز مایه خشم حوزه‌های علمیه و مسلمانان و آزادگان ایران و جهان شد، این مصیبت جانکاه را به مردم شریف و نجیب و شجاع و مظلوم افغانستان و علما و بزرگان و حوزه‌های علمیه آن کشور سرافراز و مقاوم و بازماندگان محترم شهدای حادثه تسلیت گفته، مصرانه از مسؤلان آن کشور و مجامع بین المللی خواهان تحقیق پیرامون آن و شناسایی و مجازات عاملان و مسببان آن هستیم.

پبی تردید در همه ویرانی‌های این کشور و دیگر کشورهای اسلامی، مستکبران عالم و گروه‌های افراطی سهیم‌اند و حاکمان افغانستان باید پاسخگو و پیگیر باشند.

همه این مصائب و چالش‌های این کشور نشان دهنده ضرورت شکل‌گیری دولت فراگیر و با مشارکت همه مردم و اقوام و مذاهب و جریان‌های اصیل سیاسی و مبتنی بر آراء مردم و بازسازی جامع افغانستان براساس اسلام و عدالت و آزادی و پیشرفت است.

به روان پاک همه شهدای امت اسلام و محور مقاومت و شهدای این حادثه و رویدادهای تروریستی درود می‌فرستیم و سلامت آسیب دیدگان و عزت و سربلندی امت اسلامی و کشور افغانستان را از خداوند متعال خواستارم.»

امروز جمعه شانزدهم مهرماه در انفجار انتحاری مسجد شیعیان شهرستان سیدآباد در استان قندوز واقع در شمال افغانستان دست‌کم ۲۰ تَن شهید و ۳۰ تَن نیز زخمی شدند.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcauwn6049nwe1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما

محمدرضا کیانفر
.
آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای گفت: مسؤلان افغانستان عاملان ترور قندوز را مجازات کنند.

رهبرمعظم انقلاب،
توقع بی‌جایی دارید زیرا مسؤلان افغانستان خودشان تروریست هستن قادر به مقابله با ترور نمی‌باشند همانگونه که مسؤلان جمهوری اسلامی فاسدند و نمی‌توانند با فساد مبارزه کنند.

سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
با تشکر از توجه شما،