دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : 100367

واکسیناسیون جامعه دانش آموزی درقم باید تکمیل شود

قم نيوز : معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با اشاره به بازگشایی مدارس دردوره متوسطه اول و دوم در نیمه آبان ماه، گفت: برای حضور در کلاس‌های درس و اطمینان خاطر والدین، واکسیناسیون دانش آموزان باید تکمیل شود.
واکسیناسیون جامعه دانش آموزی درقم باید تکمیل شود
واکسیناسیون جامعه دانش آموزی درقم باید تکمیل شود
به گزارش قم نیوز بیژن سلیمان پور روز دوشنبه در پنجاه و هشتمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی ستاد کرونا، افزود: با واکسیناسیون حدود ۲۲ درصدی دانش آموزان در بازه زمانی کوتاه، نشان می‌دهد استقبال دانش آموزان برای تزریق واکسن بهتر از سایر گروه‌های سنی در استان است.

وی با تاکید بر این‌که پوشش جامعه هدف دانش‌آموزی باید به ۱۰۰ درصد برسد، اضافه کرد: در زمینه تزریق واکسن به دانش آموزان باید کار جدی‌تر انجام شود و تا ۱۵ آبان ماه واکسیناسیون جامعه دانش‌آموزی تکمیل شود.

وی تاکید کرد: آموزش‌وپرورش باید برای کمک به واکسیناسیون حداکثری دانش آموزان یاریگر شبکه بهداشت باشد و در این زمینه برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهد.

سلیمان پور همچنین خاطرنشان کرد: روند واکسیناسیون دُز دوم کند است و باید اصحاب رسانه و مسئولان ذیربط تلاش بیشتری برای ترغیب مردم نمایند؛ تمام امکانات آماده و واکسن به میزان کافی موجود است.

وی با بیان این‌که باید با ایجاد فضای ذهنی برای مردم، اثرات مثبت تزریق واکسن تبیین شود، بیان کرد: باید مردم آگاه شوند کسی که واکسن می‌زند ایمن‌تر  و قدرت دفاعی بدنش در مقابل ویروس بیشتر می‌شود و عوارض شدید بیماری در وی اتفاق نمی‌افتد.

وی با اشاره به این‌که باید باورهای مردم را تغییر دهیم و به تبلیغات محیطی بیشتر بپردازیم، افزود: راه‌اندازی واحد سیار واکسیناسیون در قالب یک اتوبوس در سطح شهر پیشنهاد مناسبی است و از مسئولان ذیربط درخواست داریم نسبت به تحقق این مساله تلاش کنند.

معاون استاندار قم اضافه کرد: با وجود این‌که افزایش چشم‌گیر و قابل ملاحظه‌ای در واردات واکسن و انجام واکسیناسیون انجام شد، ولی هنوز از درصد مطلوب فاصله داریم.

وی با اشاره به تبلیغات علیه واکسیناسیون در فضای مجازی، تصریح کرد: اجازه ندهیم مدعیان دروغین طب اسلامی با سوءاستفاده از دین مانع واکسیناسیون مردم و افزایش شدت ابتلا و بیماری در جامعه شوند، باید دامنه نفوذشان به مراتب کمتر شود و علمای صاحب‌نظر برای بی‌اثر کردن فعالیت این گروه تلاش کنند.

وی گفت: در حال حاضر وضعیت بیماری کرونا در روند کاهشی و آرامشی در جامعه حاکم است؛ اما طبق نظر متخصصان نمی‌شود به حفظ و ثبات شرایط اعتماد کرد و خوشبین بود.

سلیمان پور افزود: مسوولان ذیربط همیشه تاکید دارند این وضعیت می‌تواند شکننده باشد، پس هنوز باید به رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از هر عملی که می‌تواند سلامتی را مورد خطر قرار دهد، توجه داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان گفت: مردم از نظر معیشتی در مضیقه هستند و در ماه های آخر سال تاب آوری ها کمتر می شود و باید برای آن چاره اندیشی کرد.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcep78zfjh87xi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما