کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چادر زدن زیبنده شهر کریمه اهل بیت(ع) نیست؛

ساماندهی اقامت زائران با ایجاد کمپ‌های اقامتی

خبرگزاری فارس , 1 آبان 1390 ساعت 11:35

قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم گفت: چادر زدن در سطح شهر زیبنده شهر کریمه اهل بیت(ع) نیست و ایجاد کمپ‌های اقامتی با وجود سرویس بهداشتی و استحمام و ارائه امور مکانیکی و فنی، رفاه حال زائران را به همراه خواهد داشت.


به گزارش قم نیوز، علیرضا ارجمندی امروز در سخنانی با بیان اینکه هتل پنج ستاره در قم وجود ندارد، اظهار کرد: در حال حاضر سه هتل چهار ستاره در استان وجود دارد و چند تقاضا برای راه‌اندازی هتل پنج ستاره وجود دارد که امید است به نتیجه مطلوب در این زمینه دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی برخی افرادی که قصد حضور در شهر مقدس قم را دارند در تهران اقامت گزیده و برای زیارت و سیاحت وارد قم می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری قم بیان کرد: با ایجاد هتل پنج ستاره در قم، افرادی که به استان می‌آیند خدمات بهتر و مطلوبی دریافت می‌کنند و در این صورت از ظرفیت‌های استان استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته با کمک بخش خصوصی هفت هتل افتتاح شده است، افزود: ظرفیت قم بیش از آن است و زائران می‌توانند از مجموعه خدمات رفاهی این شهر بهره‌مند شوند.

ارجمندی در ادامه گفت: از آنجایی که زائرانی که به قم وارد می‌شوند، هتل‌نشین نیستند در حوزه اقامتی بحث ایجاد کمپ دنبال می‌شود و در سفر مقام معظم رهبری به قم ۵ میلیارد تومان برای این منظور مصوب شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم عنوان کرد: چادر زدن در سطح استان زیبنده شهر کریمه اهل بیت(ع) نیست و ایجاد کمپ‌های اقامتی با وجود سرویس بهداشتی و استحمام و ارائه امور مکانیکی و فنی، رفاه حال زائران را به همراه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: ارائه و معرفی صنایع‌دستی استان به زائران و مسافرانی که از شهرهای دیگر وارد می‌شوند، با ایجاد کمپ‌های اقامتی محقق می‌شود.

ارجمندی اظهار کرد: در حال حاضر بوستان فدک واقع در ابتدای عوارضی قم ـ تهران برای ایجاد کمپ در نظر گرفته شده که مطالعات آن انجام شده است و منتظر اعلام نظرات نهایی در این زمینه هستیم.

انتهای پیام/۱۰۵


کد مطلب: 1004

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/1004/ساماندهی-اقامت-زائران-ایجاد-کمپ-های-اقامتی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir