چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : 100414
منبع : قم نیوز

واکسن پاستوکووک از امروز در قم وارد چرخه واکسیناسیون شد

قم نيوز : رئیس مرکز بهداشت استان قم با تایید ورود ۲۰ هزار دز واکسن مشترک ایران و کوبا گفت: پاستو کووک فعلا فقط به ۱۲ تا ۱۸ سال‌ها تزریق می‌شود.
واکسن پاستوکووک از امروز در قم وارد چرخه واکسیناسیون شد
واکسن پاستوکووک از امروز در قم وارد چرخه واکسیناسیون شد
به گزارش قم نیوز دکتر محبی رئیس مرکز بهداشت استان قم با تایید ورود ۲۰ هزار دز واکسن مشترک ایران و کوبا گفت: پاستو کووک فعلا فقط به ۱۲ تا ۱۸ سال‌ها تزریق می‌شود.

 محبی افزود: نوجوانانی که در ۳ ماه گذشته واکسن کزاز نزده اند واکسن پاستو کووک دریافت می کنند.

او افزود: واکسیناسیون در روز‌های اخیر در قم به بیش از ۶۰ درصد رسیده و سالمندان با ۷۵ درذصد بیشترین استقبال را داشته اند،جوانان و نوجوانان بین ۱۲ تا ۱۸ سال قم هم تا اینجا ۳۰ در صدشان واکسینه شده اند.

رئیس مرکز بهداشت استان قم عنوان کرد:بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، دانش آموزان برای حضور در مدرسه یا باید تن به تزریق واکسن بدهند یا دستکم هفته‌ای ۲ بار تست کرونا بدهند.

او افزود: از فردا شهروندان بالای ۴۰ سال در قم دیگر لازم نیست به مراکز واکسیناسیون بروند؛ و این افراد می توانند در مراکز ۲۸ گانه بهداشت هم واکسن می زنند.

محبی گفت:در کنار سرعت گیری روند واکسیناسیون در قم، سیر نزولی شیوع کرونا هم ادامه دارد،با تزریق بیش از ۱۵ هزار دز واکسن در بیست و چهار ساعت گذشته، مجموعاً ۸۸۷ هزار و ۴۸۷ دز واکسن کرونا در نوبت اول و دوم به شهروندان قمی تزریق شده است.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdchzvnzk23nvkd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما