چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : 100415
منبع : قم نیوز

حجم تفکیک پسماند خانگی از مبداء در قم به هفت درصد رسید

قم نيوز : مدیرکل نظارت برخدمات شهری قم با اشاره به اهمیت توجه به تفکیک پسماند‌های خانگی گفت: درحال حاضر حجم تفکیک از مبداء درقم به هفت درصد رسیده‌است.
حجم تفکیک پسماند خانگی از مبداء در قم به هفت درصد رسید
حجم تفکیک پسماند خانگی از مبداء در قم به هفت درصد رسید
به گزارش قم نیوز سید محسن میرهادی مدیرکل نظارت برخدمات شهری قم گفت: حجم تفکیک از مبداء زباله‌های شهری تا پایان سال ۹۷ حدود ۳ درصد بود که هم اکنون با فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته به هفت درصد ارتقاء یافته‌است.

مدیرکل نظارت برخدمات شهری قم یادآور شد: برای دسترسی محلی شهروندان به تفکیک از مبدا زباله‌های شهری هم اکنون ۴۹ غرفه در سطح مناطق مختلف شهری قم فعال است.

به گفته میرهادی، عملکرد غرفه‌های پسماند شهرداری قم با شهروندان بصورت تعاملی است و مردم به هر مقدار پسماند خشکی که تحویل دهند از کالا‌های مصرفی که در غرفه‌ها درنظر گرفته شده بهره‌مند می‌شوند.

او ادامه داد: درسایت شماره یک دفع پسماند قم روزانه ۳۰۰ تن زباله شهری جداسازی و دفع می‌شود، اما درسایت دوم دفع پسماند شهرداری تلاش می‌کند با فرهنگ سازی عمومی مردم و تفکیک از مبدا، روند کار را پیگیری کند.

میرهادی اهمیت مساله تفکیک از مبدا را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: مشارکت شهروندان در این بخش می‌تواند از ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی در سطح شهر و برهم خوردن چهره و سیما و منظر شهری جلوگیری بعمل آورد.

مدیرکل نظارت برخدمات شهری قم تصریح کرد: پسماند‌های ساختمانی یکی از جلوه‌های مهم سد معبر امروزه شهر قم است و از شهروندان درخواست می‌شود برای دفع پسماند‌های ساختمانی و تحویل باکس‌های ویژه قبل از آغاز عملیات عمرانی با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcizuazwt1au52.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما