پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : 100430
منبع : قم نیوز

مرحوم استاد موسویان راهکارهای ارزشمندی در بانکداری ارائه کرد

قم نيوز : آیت الله حسینی بوشهری گفت:مرحوم موسویان با شناخت از کاستی‌های موجود در سیستم بانکداری راهکار‌های ارزشمندی ارائه کرد.
مرحوم استاد موسویان راهکارهای ارزشمندی در بانکداری ارائه کرد
مرحوم استاد موسویان راهکارهای ارزشمندی در بانکداری ارائه کرد
به گزارش قم نیوز آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور در آیین بزرگداشت فقیه اقتصاد، استاد سیدعباس موسویان که با حضور  اساتید و صاحبنظران اقتصادی، دانشجویان و دانش پژوهان  در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد در وصف این عالم فرهیخته گفت: ایشان با انتخاب صحیح در مسیر حوزه علمیه گام برداشت و با شناخت از کاستی‌های موجود در سیستم بانکداری راهکار‌های علمی و عملی ارزشمندی ارائه کرد.

او  در ادامه با اشاره به اهمیت زنده نگه‌داشتن یاد و راه بزرگان حوزه علمیه گفت: بالندگی و پویایی حوزه‌ها در سایه نقد و نکوداشت صاحبان علم و اندیشه شکل می‌گیرد.

حجت الاسلام علی اکبر رشاد، رئیس و موسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در مراسم نخستین سالگرد ارتحال فقیه الاقتصاد استاد سیدعباس موسویان عضو هیئت علمی گروه اقتصاد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: ایشان درک صحیحی از زمان خود داشت و با نگرش دقیق در اقتصاد اسلامی در حوزه اقتصاد روز و به‌خصوص بانکداری اسلامی محتوای علمی تولید کرد.

رونمایی از کتاب مجموعه مقالات همایش، برگزاری نمایشگاه آخرین دستاورد‌های علمی و پژوهشی استاد موسویان و ارائه چند مقاله تخصصی در حوزه آراء و اندیشه‌های این فقیه اقتصادی از دیگر برنامه‌های این آیین بزرگداشت بود.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعباس موسویان عضو هیئت علمی و استاد تمام گروه اقتصاد پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی پس از سه دهه مجاهدت علمی بی وقفه در زمینه‌های نظریه پردازی، گره‌گشایی معرفتی و کاربردی در عرصه‌های مختلف اقتصاد اسلامی و از چهره‌های ماندگار بانکداری اسلامی مرداد ماه سال ۹۹ در اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcfmxdyxw6dxja.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما