کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس جامعه مدرسین: جایگاه معارف دینی و اخلاقی در بین ورزشکاران برجسته باشد

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 22 مهر 1400 ساعت 12:20

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار با وزیر ورزش و جوانان گفت:ورزشکار نظام اسلامی با ورزشکار یک کشور سکولار باید متفاوت باشد.


به گزارش قم نیوز آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روز پنجشنبه در دیدار سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به موفقیت بانوان ورزشکار قم با حفظ حجاب اسلامی گفت: ورزشکار نظام اسلامی با ورزشکار یک کشور سکولار باید متفاوت باشد و جایگاه معارف دینی و اخلاقی در بین ورزشکاران برجسته باشد.

او با اشاره به روایات و مفاهیم دینی بر ورزش و آمادگی جسمانی گفت: امروز وزن کشور‌ها با ورزش و قهرمانی‌های ورزشکاران سنجیده می‌شود و افکار عمومی دنیا قدرت یک کشور را در بسیاری از مواقع با موفقیت کشور‌ها می‌سنجند.

حسینی بوشهری با اشاره به تجربه ادغام جهاد سازندگی و جهاد کشاورزی و ضرورت دقت نظر در ادغام سازمان‌ها با یک دیگر بیان کرد: جهاد سازندگی در زمان خود اقدامات بسیار ارزشمندی انجام می‌داد که احساس می‌شود بعد از ادغام چالاکی و نشاط خود را از دست داده و تحت الشعاع مباحث دیگر قرار گرفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: وزارت ورزش نیز از نهاد‌هایی است که طی یک دهه گذشته تجربه ادغام را داشته و انتظار می‌رود که این اقدام مانع از اقدامات موثر آن‌ها نشود و هویت بخشی دینی، اجتماعی و استعداد یابی جوانان تحت تاثیر قرار نگیرد.

او عنوان کرد:استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان باید به سطح محلات برسد و مسئولان این وزارتخانه با حضور در محل‌های بازی کودکان از همان ابتدا بر کشف استعداد‌ها توجه داشته باشد.

حسینی بوشهری با بیان این که ورزش علاوه بر مزیت‌ها و ویژگی‌های فردی و آمادگی جسمانی در عرصه بین الملل حائز اهمیت است، تاکید کرد: ورزش امروزه در مبادلات بین المللی تعیین کننده است.

امام جمعه موقت قم با تاکید بر استفاده از مربیان حرفه‌ای خارجی در کشور بیان کرد: در کنار استفاده از مربیان خارجی باید به دنبال کادرسازی در داخل نیز باشیم و مربیان قدرتمند و با دانشی تربیت کنیم.

حسینی بوشهری با اشاره به تقویت تمام رشته‌های ورزشی در استان‌های کشور ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان در جهت تربیت مربی و داور ورزشی به ویژه در رشته فوتبال برنامه ریزی داشته باشد.

انتهای پیام/ 106


کد مطلب: 100437

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/100437/رئیس-جامعه-مدرسین-جایگاه-معارف-دینی-اخلاقی-بین-ورزشکاران-برجسته-باشد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir