قم نيوز : رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار با وزیر ورزش و جوانان گفت:ورزشکار نظام اسلامی با ورزشکار یک کشور سکولار باید متفاوت باشد.
رئیس جامعه مدرسین:جایگاه معارف دینی و اخلاقی در بین ورزشکاران برجسته باشد
رئیس جامعه مدرسین:جایگاه معارف دینی و اخلاقی در بین ورزشکاران برجسته باشد
به گزارش قم نیوز آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روز پنجشنبه در دیدار سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به موفقیت بانوان ورزشکار قم با حفظ حجاب اسلامی گفت: ورزشکار نظام اسلامی با ورزشکار یک کشور سکولار باید متفاوت باشد و جایگاه معارف دینی و اخلاقی در بین ورزشکاران برجسته باشد.

او با اشاره به روایات و مفاهیم دینی بر ورزش و آمادگی جسمانی گفت: امروز وزن کشور‌ها با ورزش و قهرمانی‌های ورزشکاران سنجیده می‌شود و افکار عمومی دنیا قدرت یک کشور را در بسیاری از مواقع با موفقیت کشور‌ها می‌سنجند.

حسینی بوشهری با اشاره به تجربه ادغام جهاد سازندگی و جهاد کشاورزی و ضرورت دقت نظر در ادغام سازمان‌ها با یک دیگر بیان کرد: جهاد سازندگی در زمان خود اقدامات بسیار ارزشمندی انجام می‌داد که احساس می‌شود بعد از ادغام چالاکی و نشاط خود را از دست داده و تحت الشعاع مباحث دیگر قرار گرفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: وزارت ورزش نیز از نهاد‌هایی است که طی یک دهه گذشته تجربه ادغام را داشته و انتظار می‌رود که این اقدام مانع از اقدامات موثر آن‌ها نشود و هویت بخشی دینی، اجتماعی و استعداد یابی جوانان تحت تاثیر قرار نگیرد.

او عنوان کرد:استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان باید به سطح محلات برسد و مسئولان این وزارتخانه با حضور در محل‌های بازی کودکان از همان ابتدا بر کشف استعداد‌ها توجه داشته باشد.

حسینی بوشهری با بیان این که ورزش علاوه بر مزیت‌ها و ویژگی‌های فردی و آمادگی جسمانی در عرصه بین الملل حائز اهمیت است، تاکید کرد: ورزش امروزه در مبادلات بین المللی تعیین کننده است.

امام جمعه موقت قم با تاکید بر استفاده از مربیان حرفه‌ای خارجی در کشور بیان کرد: در کنار استفاده از مربیان خارجی باید به دنبال کادرسازی در داخل نیز باشیم و مربیان قدرتمند و با دانشی تربیت کنیم.

حسینی بوشهری با اشاره به تقویت تمام رشته‌های ورزشی در استان‌های کشور ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان در جهت تربیت مربی و داور ورزشی به ویژه در رشته فوتبال برنامه ریزی داشته باشد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcc1xqsm2bqx08.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما