جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب : 100448

آیت‌الله سعیدی: در ورزش نباید احکام دینی مخدوش شود

قم نيوز : نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه رعایت مسائل دینی در ورزش از مهم‌ترین امور است و در ورزش نباید احکام دینی مخدوش شود، گفت: ‌دشمنان ما بی‌پروا خواسته‌های خود را نشان می‌دهند و تبلیغ می‌کنند.
آیت‌الله سعیدی: در ورزش نباید احکام دینی مخدوش شود / مسئولان ‌"نصایح و نظرات" علما را بپذیرند
آیت‌الله سعیدی: در ورزش نباید احکام دینی مخدوش شود / مسئولان ‌"نصایح و نظرات" علما را بپذیرند
به گزارش قم نیوز آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد با بیان اینکه ورزش در اسلام به منظور آماده شدن جسم و روح برای بندگی خدا است، اظهار کرد: تعریف اسلام از ورزش با تعریف دیگران متفاوت است و این تفاوت باید بدون اینکه از بدگویی دشمنان پروا داشته باشیم در عمل نمود پیدا کند و به رخ کشیده شود.

وی با بیان اینکه دشمنان به هر کاری که مسلمانان و رهبران آنها انجام دهند خرده می گیرند، افزود: خداوند در قرآن می فرماید دشمنان از شما راضی نمی‌شوند مگر اینکه از دین خود دست بردارید بنابراین همانطور که رفتار ما مورد رضایت و قبول آنها نیست بسیاری از رفتارهای آنان نیز مورد قبول ما نیست و نباید از خرده گیری آنها پروا داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به اینکه ما مسلمان هستیم و اسلام در حرکات و تمام وجود ما باید نمود داشته باشد، خاطرنشان کرد: این دولت آمده است تا دولت متفاوتی باشد بنابراین باید در منظر و ظاهر و باطن آنچه را که در اسلام مشروع و شدنی است را به ظهور و بروز برساند و چیزی را برای خودش و منافع حزب و جناح خودش نخواهد.

وی با بیان این که مردم مدیریت‌های مختلف را دیده‌اند و باید تفاوت را در این دولت احساس کنند، گفت: رعایت مسائل دینی در ورزش از مهمترین امور است بنابراین در ورزش نباید احکام دینی مخدوش شود و همانطور که دشمنان ما بی پروا خواسته های خود را نشان می دهند و تبلیغ می‌کنند، چرا یک انسان مؤمن و مسلمان نباید از دین خود دفاع کند و عقاید خود را آشکار کند.

سعیدی با تأکید بر اینکه ورزش علاوه بر تأمین سلامتی یک کار فرهنگی و تبلیغی است، افزود: نوع آرایش و رفتار بازیکنان ورزشی یک کار فرهنگی است و اینکه ورزشکاران مسلمان بعد از موفقیت خود سجده و از خدا شکر می‌کنند یک کار فرهنگی است و ما باید روی این جهت کار کنیم.

وی با بیان اینکه باشگاه‌های ما باید با باشگاه های دیگران متفاوت باشد، گفت: باشگاه‌های ورزشی بهترین مکان برای انتقال پیام های دینی و اخلاقی به نسل جوان است تا هم ورزشکاران و هم طرفدارها از این پیام‌ها استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قم افزود: ورزش یک پیام فرهنگی بزرگ برای سیاستمداران و مسئولان دارد و آن این است که هر رقابتی، پیروزی و شکست دارد و شکست به معنی ضعیف بودن نیست بنابراین اگر در انتخاباتی رأی نیاوردند پس از آن رقابت‌ها باید تبدیل به رفاقت شود.

وی ادامه داد: انتظاری که از مسئولان جمهوری اسلامی وجود دارد این است که نصایح و نظرات علما را بپذیرند و به آن عمل کنند و پیام علما را به دیگران و زیرمجموعه های خود منتقل کنند و با تبعیت از رهبر معظم انقلاب و بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب کارها را پیش ببرند تا به اهداف مورد نظر انقلاب برسیم.

سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان نیز در ‌ابتدای این دیدار با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان از ترکیب سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی تشکیل شده است، گفت: اگرچه که ورزش کشور زیر نظر وزارت ورزش و جوانان است ولی خوشبختانه بسیاری از دستگاه ها امر ورزش را در دستور کار خود قرار داده اند.

وی با بیان اینکه در وزارت ورزش و جوانان 225 گونه ورزش در قالب 52 فدراسیون و 100 انجمن مدیریت می شوند، افزود: در کنار آن کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارالمپیک نیز وجود دارد و در بحث ورزش قهرمانی فعالیت می کنند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تنظیم سند تحول ورزش کشور گفت: در حوزه ورزش همگانی و همچنین در حوزه جوانان  برنامه های قوی نوشته شده که به زودی تصویب و اجرایی خواهد شد.

همچنین وحید یامین‌پور معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه مأموریت های سازمان ملی جوانان در معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان پیگیری می شود، اظهار کرد: این معاونت سه مأموریت را دنبال می کند که اول پیگیری، رصد و ساماندهی امور جوانان کشور از طریق شورای عالی جوانان و ستادهای ساماندهی امور جوانان در استان‌ها به ریاست استاندارها است و یکی از ملاک های ارزیابی استانداران و دیگر دستگاه های اجرایی فعالیتشان در حوزه مسائل جوانان است.

وی افزود: دومین مأموریت این معاونت رسیدگی به مسائل فرهنگی و هویتی جوانان است که ما خود را مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب می دانیم که جوانان را موتور محرکه پیشرفت انقلاب دانسته است بنابرانی جوانان باید آمادگی پیشرفت را پیدا کنند و آموزش داده شوند و ما این فعالیت ها را از طریق طرح های ملی دنبال می کنیم.

معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: مأموریت سوم این معاونت هم ارتباط با سازمان های مردم نهاد جوان در سراسر کشور است که تا الان در سراسر کشور 3هزار 700 سازمان مردم نهاد فعالیت می‌کنند و ارتقاء این سازمان ها یکی از برنامه های ما است تا بخشی از کارهایی که نظام اسلامی باید انجام دهد به صورت فعالیت های داوطلبانه با مشارکت جوانان انجام شود.

در ادامه این دیدار کلهر معاون فرهنگی و ورزش‌های همگانی وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان از دستگاه های مهم فرهنگی کشور است، افزود: متأسفانه جنبه های فنی ورزش بر جنبه های فرهنگی آن غلبه پیدا کرده است و یکی از اهداف ما این است که رویکرد فرهنگی ورزش را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه قلوب جوانان ما تحت تأثیر رفتار و گفتار ورزشکاران است، گفت: تا کنون بخش فرهنگی ورزش کشور در حاشیه بوده و ضعیف شده است و نیازمند توجه بیشتری است.

معاون فرهنگی و ورزش‌های همگانی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به حوزه ورزش همگانی سلامت عمومی جامعه و نشاط اجتماعی را منوط به تقویت این حوزه دانست و افزود: بر اساس جدیدترین آمار 54 درصد مردم ورزش نمی‌کنند که این آمار زنگ خطر جدی برای جامعه است که در آینده علاوه بر حرکت به سمت پیری با جامعه ای کم تحرک روبرو خواهیم بود که پیامدهای زیانباری را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcee78zvjh87ei.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما