قم نيوز : روزنامه نگار و مستندساز لبنانی با اشاره به دروغ پردازی رسانه های غربی درباره حرکت ۱۷ اکتبر در بیروت گفت: این تظاهرات علیه فساد دولتی آغاز و طرفدار حزب الله هم مشارکت کردند.
تظاهرات۱۷ اکتبر لبنان برضدفساد وباهمراهی طرفداران حزب الله آغازشد
تظاهرات۱۷ اکتبر لبنان برضدفساد وباهمراهی طرفداران حزب الله آغازشد
به گزارش قم نیوز مراسم اولین نشست اکران خصوصی مستند «سحر: روایت فریاد ۱۷ اکتبر تا آتش در بیروت» ظهر پنجشنبه با حضور فعالان رسانه و بین‌الملل در سالن معاونت هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی در قم برگزار شد.

در این مراسم کارگردان مستند سحر «روایت فریاد ۱۷ اکتبر تا آتش در بیروت» با بیان اینکه مستند سحر، یک روند است و اتفاقی یک ابتدا و انتها داشته باشد نیست؛ اظهار داشت: در ادامه موضوع انفجار بندر بیروت و تهمت‌هایی که به جنبش امل زده می‌شد؛ امروز حزب الله و الامل در بیروت فراخوان تظاهرات دادند و حزب قوات لبنانیه (در واکنش به این تظاهرات) کمین کرد که در نتیجه آن شش نفر شهید شدند و تعدادی نیز مجروح گشتند که نشان می‌دهد اتفاقات لبنان، یک روند ادامه‌دار است.

حسین پاک در پاسخ به این سوال که چرا برای ساخت دنبال این سوژه رفتیم و از یک راوی استفاده کردیم؛ تصریح کرد: وجهه اصلی دشمنان در ۱۷ اکتبر این بود که تظاهرات لبنان ضد حزب الله و مقاومت بود؛ لذا ما قبل از رفتن به لبنان، منشأ این تظاهرات‌ها را بررسی کردیم و متوجه شدیم یکی از هسته‌های اصلی این تظاهرات، خانم «سحر حسین غدار» است.

وی افزود: هشتگ‌هایی که خانم غدار در جریان تجمعات اعتراضی مردم لبنان می‌ساختند؛ جز هشتگ‌های اصلی و پرطرفدار بود و بارها به اصطلاح ترند شبکه‌های اجتماعی شد.

تظاهرات۱۷ اکتبر لبنان برضدفساد وباهمراهی طرفداران حزب الله آغازشد

در ادامه این نشست خانم سحر حسین غدار، روزنامه‌نگار لبنانی پیرامون مستند سحر تظاهرات مردم این کشور گفت: مستندی که راجع به آن صحبت می‌کنیم، روایت ما بچه‌های حزب اللهی لبنان از اتفاقاتی است که از ۱۷ اکتبر آغاز شده و باعث شد ما وارد میدان شویم.

غدار در تشریح هدف‌اش از ورود به تظاهرات مردمی لبنان گفت: خط دروغ در تلاش بود تا تظاهرات مردم را علیه حزب‌الله و مقاومت نشان دهد؛ این در حالی است کسانی که جریان اصلی که تظاهرات علیه فساد را آغاز کردند؛ طرفداران حزب‌الله بودند.

وی افزود: ما دولتی قوی می‌خواهیم که علاوه بر مبارزه با فساد و حفظ استقلال کشور، مقابل اسرائیل بایستد و در مستند سحر این موضوع منعکس شده است. 
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbsgb8arhbgap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما