قم نيوز : به همت مرکز فوق تخصصی جراحی محدود طهورا، برای اولین بار در کشور مرکز ارزیابی و درمان خونریزی های غیرطبیعی رحمی در قم افتتاح و راه اندازی شد
راه‌اندازی اولین مرکز ارزیابی و درمان خونریزی‌های غیرطبیعی کشور در قم
راه‌اندازی اولین مرکز ارزیابی و درمان خونریزی‌های غیرطبیعی کشور در قم
به گزارش قم نیوز حسین حیدری رئیس مرکز فوق تخصصی جراحی محدود طهورا با اشاره به شروع به فعالیت این مرکز درمانی از سال 1400 در قم گفت: برخی عمل‌ها و جراحی های محدود که در استان قم سابقه نداشت به همت مرکز فوق تخصصی ظهورا انجام شده و از این لحاظ مرکز درمانی طهورا مرکزی منحصر به فرد است.

حیدری با ذکر این نکته که برخی درمان‌های ناباروری در مرکز طهورا در کشور منحصر به فرد است گفت: در حوزه توریسم درمانی ارتباط خوبی با کشورهای منطقه برقرار کرده ایم و در این راستا به طور همزمان با دفاتر گردشگری مستقر در شهرهای مختلف عراق مثل بغداد، حله، نجف و در ایران هم در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد قراردادهایی منعقد شده است تا امور پذیرش و بستری بیماران به خوبی و با کیفیت انجام شود.

عقد قرارداد با شرکت‌های بیمه‌ تکمیلی
وی با شاره به اینکه سلامت قراردادهای مالی برای شرکت های بیمه بسیار مهم است، افزود: طی مذاکرات مفصلی که با سندیکای بیمه‌های تکمیلی داشتیم، قراردادهای مالی ما مورد تایید سندیکای بیمه های تکمیلی قرار گرفت و به این ترتیب موفق شدیم برای اولین بار و به عنوان تنها مرکز نازایی کشور، با شرکت های بیمه تکمیلی قرارداد منعقد کنیم. 

رئیس مرکز طهورا با اشاره به هزینه های بالای درمان بیماری های مربوط به نازایی اضافه کرد: همچنین برای رفاه بیشتر بیماران طرحی را با نام طرح فیروزه‌ای درنظر گرفته ایم که براساس این طرح تمام هزینه های درمانی بیمار به صورت اقساطی دریافت خواهد شد. 

راه‌اندازی پایگاه دوراپزشکی برای کاهش مراجعات حضوری بیماران
دکتر زهرا آزاد، مدیر گروه ناباروری کلینیک فوق تخصصی طهورا نیز در ادامه این گفت‌وگو گفت: تله مدیسین یا دوراپزشکی به کاربرد فناوری‌های پزشکی و ارتباطی برای تبادل هرگونه اطلاعات اعم از داده، صوت و یا ارتباط تصویری بین پزشک و بیمار و یا حتی پزشک و متخصص در موقعیت‌های مختلف جغرافیایی به منظور تبادل اطلاعات درمانی گفته می‌شود.

وی افزود: در همین راستا مرکز طهورا شش پایگاه تله مدیسین در شعاع 200 کیلومتری اطراف قم برای پوشش بیمارانی که در استان‌های مجاور مانند مرکزی، اصفهان و تهران قرار دارند راه اندازی کرده است تا امکان مراجعات بیماران به مرکز کمتر شود و صرفا زمانی بیمار به مرکز مراجعه کند که خدمات درمانی فرد تکمیل شده و نهایتا برای گرفتن خدمت نهایی در مرکز حضور می‌یابد.

زهرا آزاد اضافه کرد: البته با راه‌اندازی پایگاه تله مدیسین در این مرکز، تبادلات علمی و بیمار با کشورهای دیگر از جمله هلند، آلمان و پاکستان نیز به وجود آمده است. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از روش های درمان ناباروری بدون توجه به مسائل فقهی و حقوقی به وجود آمده، در این زمینه کمیته تطبیق درمان‌های ناباروری با احکام فقهی و حقوقی در مرکز طهورا تشکیل شده است و جلسات این کمیته به زودی آغاز خواهد شد. 


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdccexqs02bqx08.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما